Cztery wielopoziomowe parkingi w Łodzi są realizowane w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego. Co oznacza, że miasto przekazuje teren, formalnie jest jego właścicielem, ale to partner prywatny jest zobowiązany do ich zaprojektowania, wybudowania i przez 29 lat zarządzania, czerpiąc z nich korzyści. Po tym czasie parkingi powinny nieodpłatnie przejść na własność miasta.
Piercingi wielopoziomowe w Łodzi - gdzie mają powstać?
Parkingi mają zostać wybudowane w czterech lokalizacjach: przy ul. Wschodniej 62-64 (256 miejsc parkingowych), Wschodniej 67 (226 miejsc), ul. Tuwima (118 miejsc), al. Kościuszki 42 (292 miejsca parkingowe).Umowę w tej sprawie podpisano cztery lata temu. W 2022 roku firma Mota-Engil Central Europe miała gotowe projekty, zabrała się więc za uzyskiwaniem niezbędnych pozwoleń do rozpoczęcia inwestycji. We wrześniu 2023 roku prace ruszyły, ale na chwilę.
Udało się jedynie uporządkować działki, usunąć tzw. kolizje z infrastrukturą, czyli rozebrać istniejące na działkach budynki. Prace przerwano. Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił bowiem zgodę na budowę parkingu przy al. Kościuszki. Stwierdził, że ta została wydana wadliwie. To pokłosie skargi, którą złożył jeden z mieszkańców. Wykonawca wstrzymał tym samym prace na wszystkich działkach, bo uznał, że parking przy Kościuszki to kluczowa lokalizacja i jej ewentualnie niewybudowanie spowoduje brak rentowności całej inwestycji.
Prezydent Łodzi latem tego roku wydała kolejne pozwolenie na budowę. Jak ustaliliśmy, do WSA wpłynęła jednak skarga. Procedura trwa.
Opóźnienie na budowie parkingów wielopoziomowych w Łodzi. Z czego wynika?
Jeszcze przed uprawomocnieniem się decyzji o pozwoleniu na budowę Mota Engil Central Europe zapowiadała, że dopracuje z urzędnikami Urzędu Miasta Łodzi takie rozwiązania, które umożliwią rozpoczęcie inwestycji w trzech lokalizacjach, przy Wschodniej i Tuwima.Dopinanie tych formalności jeszcze trwa.
Po drodze Mota-Engil Central Europe została zakupiona przez Duna Group. Jak słyszymy w firmie, zmiany właścicielskie nie wpłynęły na opóźnienie w realizacji łódzkiej inwestycji.
Na potrzeby budowy parkingów wielopoziomowych w Łodzi powołano zresztą znacznie wcześniej przez Mota Engil Central Europe poza tym spółkę IMMO Park Łódź (i jej właściciel się nie zmienił). To ona ma umowę z miastem na zaprojektowanie i zarządzenie inwestycją. Z kolei Duna Polska zbuduje łódzkie parkingi.
Kiedy ruszą prace?
Jak zapewnił nas inwestor - IMO Park Łódź, powinny jeszcze w tym roku.
– W tej chwili finalizowane są procedury, które pozwolą wznowić ww. inwestycje. Będziemy o tym informować w najbliższym czasie
– poinformowało nas biuro prasowe magistratu.
CZYTAJ JESZCZE: Lokalni przedsiębiorcy z ul. Przybyszewskiego: "Handel umarł, klienci już nie wrócą"
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.