Ostatni weekend (6-8 września) w historii budowy tunelu kolejowego pod Łodzią upłynął pod znakiem uszkodzonej kamienicy przy al. 1 Maja 23 oraz strachu mieszkańców z okolicznych mieszkań.
Kiedy ruszy tarcza TBM "Katarzyna" na budowie tunelu kolejowego pod Łodzią?
Prace przy drążeniu tunelu przez tarczę TBM „Katarzyna” zostały wstrzymane, ale już niebawem ma ona powrócić do pracy.
- Obecnie tarcza Katarzyna nie pracuje
- informuje portal TuLodz.pl Anna Znajewska-Pawluk, zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
I dodaje:
- Wznowienie jest uzależnione od ustabilizowania gruntu i kamienic oraz od decyzji Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego. Jeśli tarcza rozpocznie pracę, będziemy o tym informować
Gdzie znajduje się tarcza TBM "Katarzyna"?
„Katarzyna” pokonała już fragment odcinka od Polesia do Śródmieścia od ulicy Legionów przez Żeromskiego i dotarła do alei 1 Maja – to właśnie na wysokości kamienicy o numerze 23/21 obecnie się znajduje.
- Tarcza znajduje się pod prawą oficyną adresu 1 Maja 23/1 Maja 21
- dodają PKP PLK.
Przez cały czas trwa także liczenie strat przez mieszkańców po tym, jak stracili oni swoje mieszkania.
Jak informuje inwestor tunelu kolejowego pod Łodzią, do swoich domów po oczyszczeniu parteru i pierwszego piętra z gruzowiska powrócą mieszkańcy z Próchnika 44.
- Po zakończonym dzisiaj posiedzeniu sztabu kryzysowego ustalono rozszerzenie zakresu katastrofy budowlanej o tylną oficynę kamienicy przy al. 1 Maja 23, ze względu na uszkodzenie ściany szczytowej. Oficyna przy ul. Próchnika 44 zostanie wyłączona z użytkowania do czasu usunięcia gruzowiska z parteru i pierwszego piętra
- przekazał 9 września o godz. 17:00 Karol Jakubowski, zespół prasowy PKP PLK.
I dodał:
- Mieszkańcy budynku przy ul. Próchnika 46 i 44 w najbliższych dniach będą mogli wrócić do swoich mieszkań. W przypadku lokatorów spod numeru 46, będzie to możliwe po potwierdzeniu możliwości rozłączenia mediów od tylnej oficyny.
Spółka zaznacza, że okoliczności, w których doszło do uszkodzenia budynku, trafiły już na ręce ubezpieczyciela.
- Cały czas trwają konsultacje prawne dla poszkodowanych lokatorów. Okoliczności zdarzenia przy al. 1 Maja 23 w Łodzi zostały już przekazane do ubezpieczyciela. Budowa tunelu jest ubezpieczona od ryzyk i szkód. Przewidziane są odszkodowania dla tych, którzy ponieśli stratę w wyniku uszkodzenia kamienicy.
- podkreśla Jakubowski, PKP PLK.
Przyczyny i skutki uszkodzenia kamienicy przy al. 1 Maja 23 będą wyjaśniane przez wykonawcę budowy podziemnego tunelu i ubezpieczyciela.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.