Reklama

Reklama

Problemy na budowie tunelu średnicowego. Wjazd na teren zablokowany przez podwykonawców. Co dalej?

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: archiwum/ fot. Michał Pietrzak

Problemy na budowie tunelu średnicowego. Wjazd na teren zablokowany przez podwykonawców. Co dalej?  - Zdjęcie główne

Kolejne problemy z budową tunelu średnicowego. Duże zaległości w wypłatach | foto archiwum/ fot. Michał Pietrzak

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Prace związane z budową tunelu średnicowego mającego połączyć stacje Fabryczną, Kaliską i Żabieniec stanęły pod znakiem zapytania. W związku z zaległościami płatniczymi podwykonawcy zablokowali wjazd na teren budowy. Więcej informacji poniżej.

Reklama

Jak podaje portal money.pl generalny wykonawca od kilku miesięcy nie wywiązują się ze zobowiązań finansowych względem podwykonawców. W związku z tym, 10 czerwca doszło do blokady wjazdu na teren budowy. Według protestujących, główny wykonawca inwestycji spółki PKP PLK, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Mińsku Mazowieckim, zalega z płatnościami na kwotę około 35 milionów złotych. 

Blokada na terenie budowy tunelu średnicowego w Łodzi 

Według informacji przekazanych przez money.pl, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w dniu, w którym podwykonawcy zorganizowali protest na budowie tunelu, dokonało pierwszych zaległych przelewów. PKP miały poinformować z kolei, że rozmowy dotyczące spłaty wynagrodzeń mają rozpocząć się w nadchodzącym tygodniu. Sprawę skomentował również  Piotr Gliński. Wicepremier zaznaczył, że problemy na łódzkiej budowie wynikają ze zobowiązań wykonawcy związanych z innym kontaktem. Jak podkreśla, prowadzone są działania mające na celu rozwiązanie tej kwestii i podpisanie porozumienia między inwestorem a głównym wykonawcą. 

Jak poinformował wicepremier Gliński, problemy łódzkiego tunelu wynikają z zaniedbań jeszcze z 2018 roku. Włoska firma Astaldi porzuciła wówczas plany modernizacji linii nr 7 i E59 – jak tłumaczyła spółka, ze względu na rosnące ceny materiałów budowlanych. PKP PLK domaga się więc wielomilionowych zwrotów. 

"Monitorujemy to, wiemy, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, ale to wszystko musi być rozwiązane zgodnie z prawem. Nie możemy tego załatwić środkami ekstra, które nie są zagwarantowane prawnie i zasilić głównego wykonawcę, aby mógł zwrócić państwu należne wam pieniądze. Wczoraj odbyło się jedno z ostatnich spotkań instytucji finansowych, wykonawcy i inwestora. W momencie podpisania ugody podwykonawca dostanie kredyt, bo są do tego podstawy i będzie mógł uregulować zaległości" – mówił wicepremier Piotr Gliński. 

Koniec prac związanych z budową tunelu średnicowego zaplanowany jest na 2023 rok. Po etapie testów ma zostać oddany do użytku na przełomie 2024 i 2025 roku. 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy