Łódzki tunel średnicowy. Jak postępy prac na budowie?
Maszyna TBM Faustyna wydrążyła już pierwszy z 4 jednotorowych tuneli - odcinek łączący dwutorowy tunel główny w kierunku Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Żabieniec oraz Łódź Kaliska.Trwają prace przy budowie przystanku Łódź-Śródmieście, zlokalizowanego w rejonie skrzyżowania ul. Zachodniej i Zielonej i al. Kościuszki. Na powstającym przystanku wzmocniono konstrukcję budynków, a wykonawca zakończył prace przygotowawcze polegające na demontażu torowiska tramwajowego i sieci. Na miejscu zgodnie z wymogami pracują również archeolodzy.Na najniższym poziomie, 23 m poniżej ulicy, będzie miał swoje perony na trasie tunelu średnicowego. Wyżej znajdzie się poziom zaplecza technicznego, a na -1 będzie antresola handlowo-usługowa. Do podziemnego dworca dostaniemy się jednym z trzech wejść: od ul. Piotrkowskiej, Zachodniej lub Wólczańskiej.
Rozpoczęto budowę ścian szczelinowych pomiędzy ulicami Wólczańską oraz Zachodnią, przekładane są także podziemne instalacje.
Budowa przystanku Łódź-Śródmieście tunelu średnicowego. Kierowców czekają duże utrudnienia w ruchu
Magistrat zapowiada, że kolejne etapy prac wymuszą duże zmiany w organizacji ruchu w okolicach przystanku Łódź-Śródmieście tunelu średnicowego. Dla ruchu samochodowego całkowicie zamknięta zostanie ul. Zachodnia. Zachowany zostanie ruch tramwajów z północy na południe miasta. Najprawdopodobniej ograniczenia w ruchu wystąpią od października, kiedy to rozpocznie się kolejny etap prac.Jak podaje Urząd Miasta Łodzi, prace budowlane zakończą się w 2023 r. Po tym etapie infrastruktura przejdzie konieczne testy wszystkich systemów. Łodzianie skorzystają z tunelu na przełomie 2024 i 2025 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.