reklama

Przełom w sprawie budowy tunelu w Łodzi? Jest zgoda na wykup kamienicy

Opublikowano:
Autor:

Przełom w sprawie budowy tunelu w Łodzi? Jest zgoda na wykup kamienicy - Zdjęcie główne
Autor: PKP PLK | Opis: Przedstawiciele PLK SA spotkali się z mieszkańcami Łodzi

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ŁódźOd ponad roku w Łodzi pod kamienicą przy al. 1 Maja tkwi gigantyczna tarcza Katarzyna drążąca tunel średnicowy. Po zawaleniu się fragmentu sąsiedniego budynku, prace zostały wstrzymane, a około 250 osób czasowo wysiedlono. Teraz Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają rozmowy o wykupie nieruchomości pod numerem 21, aby rozwiązać kryzys i wznowić budowę.
reklama

- Zgodnie z deklaracjami złożonymi przez PLK na posiedzeniu Komisji Infrastruktury 5.11.2025 r., przedstawiciele spółki spotkali się z mieszkańcami kamienicy przy al. 1 Maja 21 w Łodzi, aby porozmawiać o możliwościach nabycia zamieszkiwanej przez nich nieruchomości. Strony potwierdziły wolę dalszych rozmów w tej sprawie, a spółka uzyskała zgody wszystkich właścicieli nieruchomości do prowadzenia rozmów o procesie sprzedaży lokali

- informuje PKP PLK w najnowszym komunikacie prasowym.

Rozmowy o wykupie i przyszłość tunelu

Spółka przedstawiła lokatorom ramy prawne procesu oraz założenia projektu zmian do ustawy o transporcie kolejowym. Omówione zostały proponowane instrumenty prawne, które mogą mieć istotny wpływ na realizację inwestycji, przede wszystkim jednak na poprawę sytuacji mieszkańców, których
nieruchomości znajdują się na trasie drążenia tunelu.

reklama

- PLK podkreślają pełną gotowość do dialogu z mieszkańcami, zapowiadają analizę zgłoszonych przez nich postulatów w związku z zaistniałą
sytuacją oraz dziękują za otwartą postawę i aktywny udział mieszkańców

- podsumowuje PLK i dodaje, że kolejne spotkanie odbędzie się w połowie stycznia 2026 r.

Ogromna inwestycja i nie mniejsze problemy

Tunel średnicowy w Łodzi ma liczyć 7,5 km i połączyć Dworzec Fabryczny ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec.
Problemy zaczęły się we wrześniu ubiegłego roku, gdy tarcza TBM została unieruchomiona około 1 km od komory końcowej przy stacji Łódź Fabryczna. Powodem był zawalony fragment kamienicy przy al. 1 Maja 23. Kolejna próba wznowienia prac w listopadzie 2024 r. zakończyła się wstrzymaniem robót z powodu zagrożenia dla dwóch sąsiednich budynków.
Od ponad roku lokatorzy trzech kamienic przy al. 1 Maja 19, 21 i 23 mieszkają w hotelach i wynajętych mieszkaniach. Koszt ich tymczasowego zakwaterowania sięga około 2 mln zł miesięcznie. Pokrywa go wykonawca, czyli Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (PBDiM) z Mińska Mazowiecki.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
logo