reklama
reklama

Przetarg na tymczasowy Łódzki Rower Publiczny zakończony. Kto być może będzie jego operatorem?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Przetarg na tymczasowy Łódzki Rower Publiczny zakończony. Kto być może będzie jego operatorem? - Zdjęcie główne

Rowery publiczne przy stacji wypożyczeń obok dw. Łódź Fabryczna w Łodzi | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Udało się zakończyć szybki przetarg na wybór nowego operatora, po tym, jak miasto zakończyło współpracę z firmą Homeport, czyli dotychczasowym właścicielem rowerów. Swoją ofertę przysłała jedna firma, która użytkownikom łódzkich rowerów publicznych jest już znana z przeszłości – Nextbike.
reklama

Dokładnie o godzinie 10 w środę 21 lutego zakończył się czas na przysyłanie ofert w przetargu na nowego operatora Łódzkiego Roweru Publicznego.

Przetarg na nowego operatora Łódzkiego Roweru Publicznego - czas na składanie ofert minął

Na początek umowa ma dotyczyć obsługi publicznych rowerów przez sezon w 2024 roku. Chodzi o termin od kwietnia do listopada. Swoją ofertę złożyła tylko jedna firma, która była już kiedyś operatorem, zanim doszło do współpracy z firmą Homeport.

O złożeniu oferty w przetargu przez Nextbike poinformowała na swoim profilu Rowerowa Łódź. Podkreślono, że szansa na uruchomienie roweru publicznego jest, ale kluczową sprawą jest także spełnienie kryteriów oferty.

- W przetargu na rower publiczny w 2024 roku wpłynęła jedna oferta. Jeśli tylko spełnia wszystkie kryteria to może się okazać, że jednak w tym roku w Łodzi będzie rower publiczny IV generacji

- poinformowała Rowerowa Łódź na swoim profilu na Facebooku.

Oferta złożona przez Nextbike została wyceniona na prawie 7,5 miliona złotych (dokładnie 7 489 470 zł).

Będzie nowy operator roweru publicznego w Łodzi

Przypomnijmy, na koszty obsługi ŁRP zostało zarezerwowanych nieco mniej pieniędzy, bo 7 milionów złotych. Warunkiem ich wydania jest albo wybór nowego operatora, albo inwestycje w infrastrukturę rowerową, co oznaczałoby już ostateczność.

Jak zaznacza Hubert Barański z Fundacji Fenomen Normalne Miasto, firma Nextbike jest również operatorem rowerów publicznych m.in. w stolicy.

- Jest to obecnie największy operator rowerów publicznych w Polsce. Ma swoje systemy m.in. we Wrocławiu i w Warszawie, gdzie frekwencja idzie w miliony wypożyczeń. Gwarancji to rzecz jasne nie daje, ale jest dużo większe prawdopodobieństwo, że tej firmie będzie zależeć na dobrym funkcjonowaniu. Jestem także jakoś spokojny o dobrą jakość komunikacji z mediami i użytkownikami, czyli coś, z czym dotychczasowy operator w Łodzi miał ogromne problemy

- ocenia Hubert Barański, Fundacja Fenomen Normalne Miasto.

Najbliższe miesiące pokażą, czy złożona oferta nie zawiera błędów i czy będzie można ją zaakceptować. Dla łodzian pozytywna odpowiedź miasta może oznaczać, że już na wiosnę 2024 pojedziemy rowerami IV generacji w ramach nowej edycji Łódzkiego Roweru Publicznego.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama