Czas pandemii pokazał, jak wielkim zagrożeniem dla kultury kulinarnej jest zanik życia społecznego. Życie towarzyskie, na którym oparte są więzi międzyludzkie, jest ważne dla zdrowego społeczeństwa.
!reklama!
Z ankiety przeprowadzonej wśród festiwalowych gości wynika, że wyjścia do restauracji znalazły się w grupie aktywności, których brakowało im najbardziej podczas kwarantanny. Prawie 80 % z nich zadeklarowało, że zamierza korzystać z restauracji zaraz po zniesieniu ograniczeń w stopniu zbliżonym do tego przed pandemią. Dlatego też wraz z powrotem życia restauracyjnego, powraca także festiwal najlepszych restauracji Restaurant Week.
Festiwal odbywa się pod hasłem #WiwatGoście, stanowi bowiem formę podziękowania za wsparcie restauracji w okresie zamknięcia oraz za tak liczny powrót do restauracji.
- Chcemy wyrazić wdzięczność wobec Gości za to, że tak licznie wracają do ukochanych restauracji, wspierają je i pomagali im na różne sposoby przetrwać ten najtrudniejszy czas. Dlatego razem z najlepszymi restauracjami w kraju nie wahamy się powiedzieć: Wiwat Goście! - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy Restaurant Week.
W Festiwalu weźmie udział ponad 300 najlepszych restauracji m.in.: z Łodzi, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Warszawy, Poznania, Szczecina, Białegostoku, Rzeszowa oraz regionów Silesii, Lubelskiego i Podhala.
Wśród nich m.in. znane festiwalowym gościom łódzkie: Quale, Lokal, Motywy, Farina Bianco, Powidok, Piwnica łódzka, a także debiutanci jak: Komediowa, LaVende Rosso, KOKU sushi, The Chef czy Woda Sodowa. Wśród festiwalowych restauracji znalazły się także m.in. warszawskie Chianti, WuWu, Pańska 85, trójmiejskie Crudo, Punkt Gdynia i Szafarnia 10, katowickie ISTO, wrocławskie Alyki, poznańskie Na Mieście Restaurant by Body Chief, Obfitość Smaku i Wina, szczecińskie Va Banque i Niebo - Wine Bar Cafe, toruński Filmar, a także krakowskie Sticky Fingers czy Del Papa.
Najlepsze restauracje przygotowały specjalne popisowe menu składające się z przystawki, dania głównego i deseru, które będzie dostępne w specjalnej festiwalowej cenie 49 zł. Każdy pełnoletni Gość Festiwalu otrzyma w prezencie także festiwalowy koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic.
Jako podziękowanie dla wszystkim uczestników Restaurant Week za wsparcie lokalnych restauracji, każdy Gość otrzyma w prezencie butelkę Coca-Cola.
Płacąc BLIKiem za rezerwację na Restaurant Week między 12 - 29 czerwca, pierwsze 10.000 osób, którzy dokonają rezerwacji otrzyma 10 złotych zniżki na swoją rezerwację festiwalową.
Goście będą mogli spróbować zarówno dań kuchni polskiej, jak i wielu kuchni świata. W ofercie festiwalowej dostępne będą dania wegetariańskie i wegańskie, mięsne i rybne. Miejsca w wybranej restauracji można już rezerwować online na stronie festiwalu www.RestaurantWeek.pl. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas Restaurant Week jest przewidziana na 90 minut.
Ponieważ bezpieczeństwo Gości jest dla organizatorów priorytetem, wszystkie uczestniczące w festiwalu restauracje podpisały Kartę Higieny zgodną z oficjalnymi i aktualnymi wytycznymi sanitarnymi i zobowiązały się stosować do jej zaleceń.
Restaurant Week to także tradycyjnie konkursy. W festiwalowym konkursie fotograficznym Goście mogą wygrać codziennie podwójną rezerwację na Festiwal, a także nagrody główne: Kulinarny Weekend (kolacja i nocleg) w Sheraton Warszawa by Chef Marcin Sasin i w ART. HOTEL 4* WROCŁAW by Chef Grzegorz Pomietło. Natomiast w konkursie recenzenckim do wygrania 2-osobowa rezerwacja na najbliższy festiwal sztuki restauracyjnej Fine Dining Week. Konkursowe instrukcje czekać będą na Gości przy wszystkich festiwalowych stolikach.
- Rezerwacje: www.RestaurantWeek.pl.
- Festiwalowe miasta i regiony: Białystok, Kraków, Łódź, Lubelskie, Podhale, Poznań, Rzeszów, Silesia, Szczecin, Toruń, Trójmiasto, Warmia i Mazury, Warszawa, Wrocław.
- Termin Festiwalu: 17-30 czerwca 2020
Restaurant Week – największe wydarzenie kulinarne w Polsce i jeden z dwóch największych festiwali restauracji na świecie. Jesienna rekordowa edycja festiwalu w 2019 r. zgromadziła ponad 117 tys. gości. Począwszy od pierwszej edycji, która odbyła się w 2014 r. jako lokalne wydarzenie weekendowe, wzięło w nim udział ponad 850 tys. osób. Obecnie festiwal odbywa się dwa razy w roku w kilkunastu regionach i trwa dwa tygodnie, ciesząc się z roku na rok coraz większą popularnością.
Celem festiwalu Restaurant Week jest promocja niezależnej sceny restauracyjnej w Polsce oraz edukacja w zakresie kultury kulinarnej, świadomego jedzenia, a także ograniczania marnowania żywności. Od kilku edycji festiwalowi towarzyszą ogólnopolskie kampanie społeczne – wśród nich #SzanujJedzenie - skierowane zarówno do gości, jak i restauratorów, mające na celu edukację w zakresie ograniczenia marnowania jedzenia.
W 2019 Restaurant Week został nagrodzony Food Business Awards w kategoriach “Wydarzenie kulinarne roku” oraz „Koncept społecznie odpowiedzialny (CSR)”.
Źródło: mat. prasowe
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.