reklama
reklama

Ryanair i Łódź są sobie coraz bliżsi. Nasze lotnisko umożliwi rozwój irlandzkiego potentata

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Ryanair i Łódź są sobie coraz bliżsi. Nasze lotnisko umożliwi rozwój irlandzkiego potentata  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźW środę, 17 lipca na łódzkim lotnisku odbyła się konferencja prasowa irlandzkich linii lotniczych Ryanair oraz łódzkiego ośrodka szkolenia pilotów Bartolini Air, podczas której poinformowano o rozpoczęciu współpracy między obiema firmami.  
reklama

Wielu łodzian, kiedy myśli o lotnisku w mieście ma przed oczami obraz biało-niebiesko-żółtego samolotu irlandzkiego przewoźnika. Ryanair jest chyba najdłużej obecną linią lotniczą w Łodzi, przez co dla wielkiej liczby osób powoli może zacząć być utożsamiany z lotniskiem na łódzkim Lublinku. Ta współpraca biznesowa uległa właśnie jeszcze większemu zacieśnieniu, dzięki umowie zawartej w tym tygodniu między firmami z Polski i Irlandii. Dzięki nawiązaniu między nimi współpracy lotnisko Łódź - Lublinek będzie miało możliwość nie tylko pozyskania dodatkowych, bieżących środków, ale także zbudowania bazy przychodowej, która w przyszłości umożliwi przyciągnięcie nowych operatorów i otwarcie nowych kierunków lotów z Łodzi. Wszystkie podmioty zaangażowane w projekt zyskają wymierne korzyści.

reklama

- To partnerstwo podkreśla nasze zaangażowanie w szkolenie, rekrutację i rozwój pilotów z Europy Środkowo-Wschodniej - deklaruje Neal McMahon, dyrektor operacji lotniczych Ryanair

Ryanair pozyska 300 nowych pilotów, którzy pomogą w ekspansji irlandzkiego przewoźnika na nowe rynki. Być może wraz ze zwiększeniem załogi pojawią się nowe połączenia z łódzkiego lotniska. Polska firma Bartolini Air, jedna z największych firm szkolących pilotów w Europie Środkowej, zdobyła kontrakt z międzynarodową firmą, zapewniającą oprócz zapewne znacznych dochodów, także i prestiż. Ponadto Bartolini Air, aby wywiązać się z kontraktu będzie musiało otworzyć nowy ośrodek szkolenia zlokalizowany na lotnisku Olsztyn – Mazury w Szymanach. To z pewnością przyczyny się do rozwoju tamtego regionu. Łódzkie lotnisko pozyska nowe środki finansowe oraz zyska silniejszą pozycję przetargową w negocjacjach z nowymi przewoźnikami. Kontrakt na szkolenie pilotów został podpisany na 4 lata.

reklama

Jak bardzo Łódź potrzebuje nowych inwestycji w komunikację lotniczą pokazują dane dotyczące ilości pasażerów odprawionych w zeszłym roku. Z Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta odleciało trochę ponad 217 tys. pasażerów. Dla porównania lotnisko w Warszawie obsłużyło 17,76 mln osób. Łódź musi też gonić Poznań i Rzeszów. Z kolei lotnisko w Szymanach odprawiło w 2018 roku nieco ponad 121 tys. pasażerów. Jako ciekawostkę można podać fakt, że z osławionego lotniska w Radomiu w 2018 roku nie wyleciał nikt. Dlaczego wspominamy Radom? Łodzianom jest bardzo dobrze znana historia faworyzowania tego lotniska kosztem Łodzi, nawet wbrew rachunkowi ekonomicznemu. W najbliższych latach na południowe Mazowsze ma popłynąć nawet 1 mld złotych dotacji, która ma przywrócić do życia port lotniczy w Radomiu. Z pewnością te pieniądze zainwestowane w Łodzi mogłyby przynieść znacznie bardziej wymierne korzyści, nie tylko dla regionu, ale dla całego kraju. Miejmy nadzieję, że łódzkie lotnisko będzie potrafiło obronić się samo. Umożliwienie szkolenia pilotów Ryanair na pewno jest krokiem w dobrym kierunku.

reklama

Źródło: Wyborcza Łódź

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama