Reklama

Reklama

Sprzedaż, nie dobro klienta. Dla bankowców to standard?

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

Sprzedaż, nie dobro klienta. Dla bankowców to standard? - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Okazuje się, że aż 60 proc. pracowników banków zgadza się z tą tezą. Prawie połowa (40 proc.) bankowców przyznaje, że wielokrotnie proponowało produkt, który nie był najbardziej korzystny dla klienta. Większość z nich tłumaczy, że takie działania są podyktowane presją realizacji planów sprzedażowych.

W czwartej edycji badania „Jak się pracuje w bankach?”, przeprowadzonego przez Bankier.pl przepytano 1764 pracowników sektora bankowego. Sondażem w formie kwestionariusza internetowego objęto głównie zatrudnionych przez podmioty komercyjne, działające w bankowości detalicznej oraz szeroko pojętej obsłudze klienta.

Presja planów sprzedażowych?

Pracowników obsługi klienta w bankach zapytano o charakter nakładanych na nich planów sprzedażowych. Większość respondentów (89 proc.) przyznała, że na ich stanowiskach istnieją obowiązkowe limity ilościowe w różnych formach.

 „Czy zdarzyło Ci się w ostatnich 12 miesiącach zaproponować klientowi wariant produktu, który nie był Twoim zdaniem najbardziej dla niego odpowiedni (np. kredyt gotówkowy z ubezpieczeniem zamiast kredytu bez ubezpieczenia)?” – tak sformułowane pytanie zadano w kwestionariuszu bankowcom mającym bezpośredni (w placówce lub zdalny) kontakt z klientem.

Aż 40 proc. respondentów przyznało, że wielokrotnie taką propozycję przedstawiło swoim klientom, zaś 22 proc. określiło, że takie sytuacje zdarzały się im sporadycznie. Jako przyczynę takich praktyk bankowcy wskazują wymagania nakreślone w planach sprzedażowych – 86 proc. podaje taki powód. 

Połowa stosuje perswazję

Prawie połowa (48 proc.) badanych pracowników banków w ciągu ostatniego roku wielokrotnie stosowało perswazję wobec klientów, żeby skłonić ich do skorzystania z dodatkowego produktu. Sporadycznie robiło to 24 proc. respondentów.

 - Próba zainteresowania klienta dodatkowymi produktami może być standardowym elementem scenariusza rozmowy. Co ciekawe, większość badanych nie wskazała na obowiązujące standardy obsługi klienta jako podstawową przyczynę nacisku na sprzedaż krzyżową. Tę opcję wybrało zaledwie 16 proc. respondentów, a 69 proc. ponownie obwiniało wymagania dotyczące planów sprzedażowychzauważa Michał Kisiel, analityk Bankier.pl.

Respondenci zostali poproszeni o wskazanie produktów, które najczęściej proponowali „na doczepkę” do usługi, dla której klienci kontaktowali się z bankiem. Jako dodatkowy produkt na pierwszym miejscu wskazywano karty kredytowe (26 proc.). Na drugiej pozycji wśród ofert dodatkowych znalazły się ubezpieczenia (22 proc.), zaś 19 proc. wskazało na inne produkty kredytowe.

Źródło: Mat. prasowy

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy