reklama
reklama

Studenci Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi projektantami kolekcji CCC!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Studenci Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi projektantami kolekcji CCC!  - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźGrupa CCC we współpracy z łódzką Akademią Sztuk Pięknych wybrała zwycięzców pierwszej edycji konkursu dla studentów pt. „Zaprojektuj kolekcję dla CCC”.  Celem inicjatywy realizowanej z polskimi uczelniami artystycznymi, jest wyłonienie młodych, najlepszych talentów w dziedzinie projektowania obuwia, torebek i akcesoriów. Weronika Surdacka, Filip Kozak oraz Joanna Wilczyńska z łódzkiej ASP stworzyli unikatowe kolekcje kapsułowe dla marek własnych CCC.
reklama

Studenci ASP w Łodzi projektują dla CCC

 

W ramach wygranej, poza nagrodą pieniężną, studencki otrzymali możliwość odbycia stażu w Dziale Kreacji Grupy CCC. Po zakończeniu wszystkich edycji konkursu, firma planuje również wyprodukować i wprowadzić do sprzedaży jedną z wybranych kolekcji.

 

Inicjując ten konkurs zależało nam, aby jego uczestnicy podczas tworzenia swoich projektów, zwrócili uwagę nie tylko na formę czy design, ale także funkcjonalność projektowanych butów i torebek. Rezultat przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Analizując propozycje studentów łódzkiej ASP, mogliśmy przekonać się, jak nieograniczona jest kreatywność młodych twórców i jak wiele mają do zaoferowania – mówi Valeriya Musina, Dyrektor kreatywna Grupy CCC. – Przygotowane przez uczestników propozycje kolekcji kapsułowych doskonale wpisują się w osobowość marek własnych CCC – odpowiadają na aktualne trendy i są spójne z oczekiwaniami naszych klientów. To dla nas wielka przyjemność, że możemy wspierać młodych polskich projektantów – dodaje. 

reklama

 

Konkurs „Zaprojektuj kolekcję dla CCC” został skierowany do uczelni prowadzących kierunki o profilu artystycznym, a jego celem było wyłonienie utalentowanych studentów w dziedzinie projektowania obuwia, torebek i akcesoriów. Uczestnicy zostali poproszeni o opracowanie tematycznej kolekcji kapsułowej zgodnie ze wskazanymi przez organizatorów tematami przewodnimi: „Be Fashion – Be Trendy – Be Eco” oraz „Fashion w świecie post-pandemic”.

 

W ramach konkursu należało przygotować – moodboard ilustrujący ideę koncepcji, projekt co najmniej pięciu modeli obuwia i co najmniej trzech modeli toreb, a także załączyć opis techniczny dwóch wybranych przez autora modeli.

reklama

W ramach pierwszej edycji konkursu oceniono projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Spośród nadesłanych prac komisja wyłoniła trzy szczególnie wyróżniające się pod względem formy i designu. Pierwsze miejsce zajęła propozycja kolekcji dla marki Sprandi zaprojektowana przez Weronikę Surdacką, natomiast drugie miejsce przyznano ex aequo – Filipowi Kozakowi za projekt kolekcji Jenny Fairy oraz Joannie Wilczyńskiej za propozycję dla marki Lasocki.  

- Przede wszystkim gratuluję laureatom konkursu i wszystkim uczestnikom. Takie konkursy dają możliwość sprawdzenia się młodym artystom i projektantom w procesie twórczym dla konkretnych brandów. Wyzwaniem jest nie tylko przygotowanie atrakcyjnych i wyróżniających się projektów, które odpowiedzą zarówno na aspekty estetyczne, jak i funkcjonalne, ale też będą wpisywać się w filozofię marki. Mam nadzieję, że to dopiero początek twórczej współpracy naszej uczelni z Grupą CCC - mówi dr hab. Katarzyna Wróblewska, prodziekan Wydziału Sztuk Projektowych i profesor w Pracowni Projektowania Obuwia i Akcesoriów, z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.

reklama

Po zakończeniu wszystkich edycji konkursu spółka planuje wyprodukować
i wprowadzić do sprzedaży jedną z wybranych kolekcji.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama