reklama
reklama

Tak się prezentuje najnowszy odcinek Trasy Górnej. Kiedy nim pojedziemy? [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Tak się prezentuje najnowszy odcinek Trasy Górnej. Kiedy nim pojedziemy? [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
56
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości Łódź Dobiegają końca prace na nowym odcinku Trasy Górnej w Łodzi, który połączy ul. Rzgowską z autostradą A1. Sprawdziliśmy, na jakim etapie są aktualnie prace wybierając się na miejsce budowy.
reklama

Trwają darmowe wycieczki organizowane przez Zarząd Inwestycji Miejskich na plac budowy najnowszego odcinka Trasy Górnej. To okazja do tego, aby zobaczyć, ile prac już wykonano, a także ile jeszcze zostało. 

Budowa Trasy Górnej, która połączy Łódź z autostradą A1 dobiega końca

Budowa nowego odcinka Trasy Górnej ma przede wszystkim odciążyć zakorkowaną ulicę Kolumny, a także ułatwić dojazd od autostrady A1. O tym, jak bardzo jest to potrzebna inwestycja przekonujemy się już od pierwszych minut rozpoczęcia wycieczki na plac budowy. Zgodnie z planem bezpłatne autobusy wyruszają codziennie od 16 do 20 października o godz. 16:00 spod przystanku Kościuszki – Mickiewicza

Trasa autobusu została wyznaczona ulicami al. Kościuszki, Radwańską, Inżynierską, Wołową, Proletariacką, Wróblewskiego i dalej Jana Pawła II do al. Bartoszewskiego. Choć Google Maps pokazuje przejazd tym odcinek w około 15/20 minut, na miejsce budowanego odcinka Trasy Górnej dotarliśmy po prawie 40 minutach. Szybciej od autobusu udało się dotrzeć tylko rowerem.

Kiedy pojedziemy nową Trasą Górną?

Stanie w korku potwierdza, że inwestycje drogowe są nie tylko konieczne, ale również nieuniknione. Po dotarciu na miejsce przyszedł czas na zadawanie pytań, na które odpowiadał wykonawca. Oprócz dociekliwości w kwestii gwarancji drogi i czasu jej oddania do ruchu pojawiły się również pytania dotyczące zastosowania barierek.

Sprawę poruszono na profilu Rowerowa Łódź.

- Zapytaliśmy wykonawcę czemu zdecydował się na takie rozwiązanie. Odpowiedź była jasna: taki dostaliśmy projekt od zamawiającego (urząd). Czy barierki stoją zbyt blisko? Zachowano minimalną wymaganą skrajnię 20 cm uznając, że wszystko jest ok

- informuje Rowerowa Łódź.

Przejazd po pięciokilometrowym odcinku Trasy Górnej zajmuje zaledwie kilka minut – przypomnijmy, droga nie została jeszcze oddana do użytku. O tym, jaka będzie jej prawdziwa przepustowość dowiemy się po tym, jak kierowcy zaczną z niej korzystać. 

Koniec III etapu budowy Trasy Górnej

Pomóc w tym mają ronda, a nie sygnalizacja świetlna, z której zrezygnowano na całej długości odcinka. Powstały one na wysokości skrzyżowania z ul. Nowe Górki, Bieszczadzka, Bronsin, Brójecka i Kalinowskiego. W ramach inwestycji powstały również przystanki autobusowe, choć plany dotyczące uruchomienia na tym odcinku linii autobusowej są jeszcze nieznane.

Z nowej Trasy Górnej korzystają już rowerzyści, rolkarze i biegacze. Na całej długości odcinka powstały ciągi pieszo rowerowe, chodnik i drogi rowerowe. Ta ostatnia może się pochwalić długością ponad 5 kilometrów, co daję pierwszy miejsce w długości dróg rowerowych w Łodzi.

Wartość inwestycji to 123,4 miliona złotych, z czego 96,3 miliona złotych z dofinansowania UE i 11,7 milionów dofinansowania z budżetu państwa. Planowane oddanie drogi do ruchu to przełom listopada i grudnia 2023 r.

 

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama