Trwają darmowe wycieczki organizowane przez Zarząd Inwestycji Miejskich na plac budowy najnowszego odcinka Trasy Górnej. To okazja do tego, aby zobaczyć, ile prac już wykonano, a także ile jeszcze zostało.
Budowa Trasy Górnej, która połączy Łódź z autostradą A1 dobiega końca
Budowa nowego odcinka Trasy Górnej ma przede wszystkim odciążyć zakorkowaną ulicę Kolumny, a także ułatwić dojazd od autostrady A1. O tym, jak bardzo jest to potrzebna inwestycja przekonujemy się już od pierwszych minut rozpoczęcia wycieczki na plac budowy. Zgodnie z planem bezpłatne autobusy wyruszają codziennie od 16 do 20 października o godz. 16:00 spod przystanku Kościuszki – Mickiewicza.CZYTAJ WIĘCEJ: Trasą Górną jeszcze nie pojedziemy, ale zwiedzimy ją dojeżdżając bezpłatnym autobusem
Trasa autobusu została wyznaczona ulicami al. Kościuszki, Radwańską, Inżynierską, Wołową, Proletariacką, Wróblewskiego i dalej Jana Pawła II do al. Bartoszewskiego. Choć Google Maps pokazuje przejazd tym odcinek w około 15/20 minut, na miejsce budowanego odcinka Trasy Górnej dotarliśmy po prawie 40 minutach. Szybciej od autobusu udało się dotrzeć tylko rowerem.
Kiedy pojedziemy nową Trasą Górną?
Stanie w korku potwierdza, że inwestycje drogowe są nie tylko konieczne, ale również nieuniknione. Po dotarciu na miejsce przyszedł czas na zadawanie pytań, na które odpowiadał wykonawca. Oprócz dociekliwości w kwestii gwarancji drogi i czasu jej oddania do ruchu pojawiły się również pytania dotyczące zastosowania barierek.Sprawę poruszono na profilu Rowerowa Łódź.
- Zapytaliśmy wykonawcę czemu zdecydował się na takie rozwiązanie. Odpowiedź była jasna: taki dostaliśmy projekt od zamawiającego (urząd). Czy barierki stoją zbyt blisko? Zachowano minimalną wymaganą skrajnię 20 cm uznając, że wszystko jest ok
- informuje Rowerowa Łódź.
Przejazd po pięciokilometrowym odcinku Trasy Górnej zajmuje zaledwie kilka minut – przypomnijmy, droga nie została jeszcze oddana do użytku. O tym, jaka będzie jej prawdziwa przepustowość dowiemy się po tym, jak kierowcy zaczną z niej korzystać.
Koniec III etapu budowy Trasy Górnej
Pomóc w tym mają ronda, a nie sygnalizacja świetlna, z której zrezygnowano na całej długości odcinka. Powstały one na wysokości skrzyżowania z ul. Nowe Górki, Bieszczadzka, Bronsin, Brójecka i Kalinowskiego. W ramach inwestycji powstały również przystanki autobusowe, choć plany dotyczące uruchomienia na tym odcinku linii autobusowej są jeszcze nieznane.Z nowej Trasy Górnej korzystają już rowerzyści, rolkarze i biegacze. Na całej długości odcinka powstały ciągi pieszo rowerowe, chodnik i drogi rowerowe. Ta ostatnia może się pochwalić długością ponad 5 kilometrów, co daję pierwszy miejsce w długości dróg rowerowych w Łodzi.
Wartość inwestycji to 123,4 miliona złotych, z czego 96,3 miliona złotych z dofinansowania UE i 11,7 milionów dofinansowania z budżetu państwa. Planowane oddanie drogi do ruchu to przełom listopada i grudnia 2023 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.