!reklama!Centralna ulica Łodzi – Piotrkowska – zwyczajowo jest od wielu lat przystrajana z okazji Bożego Narodzenia, co wśród mieszkańców każdorazowo budzi niemałe emocje. Wydaje się jednak, że w tym roku chwili rozświetlenia świątecznych iluminacji łodzianie wyczekiwali szczególnie. Napięcie związane z mającą się pojawić w centrum nową iluminacją łódzki magistrat i lokalne media budowały na kilka tygodni przed tym, gdy 1 grudnia ulicę Piotrkowską rozświetliło 343 tys. energooszczędnych światełek LED. Zapowiedzi „efektu wow” nie były chyba przesadzone, bo łodzianie naprawdę tłumnie podziwiali bożonarodzeniowo przystrojone centrum miasta: Iluminacje na Piotrkowskiej i choinka przy jednorożcu już zainstalowane [ZDJĘCIA].
Ostatnie chwile na spacer w bajkowej scenerii
Na nową bożonarodzeniową iluminację ulicy Piotrkowskiej, na odcinku pomiędzy al. Piłsudskiego a pl. Wolności, złożyły się dekoracje inspirowane zimową wyprawą do lasu pełnego zwierząt. Łodzian oczarował szpaler ozdobionych choinek po obu stronach ulicy, 19-metrowy świetlny napis „#Kocham Łódź”, ciąg światełek zawieszonych na całej długości Piotrkowskiej, ogromna choinka miejska przy rzeźbie jednorożca, foto ramki, a także kilkanaście instalacji stanowiących ozdobną scenerię dla zdjęć z drzewkami, figurkami zwierząt i akcentami świątecznymi.Bożonarodzeniową luminację na ulicy Piotrkowskiej łodzianie będą mogli podziwiać do 2 lutego. Jak informuje ŁCW, świetlna dekoracja pozostanie w Łodzi jeszcze przez kolejne dwa lata. Tak więc ulubione leśne stworzenia i odświętne choinki zobaczymy znów w tym i przyszłym roku, tradycyjnie z początkiem grudnia.
Głośno o łódzkiej iluminacji świątecznej
Okazuje się, że świąteczna iluminacja centrum Łodzi zrobiła wrażenie nie tylko na mieszkańcach, którzy dawali tego liczne dowody w serwisach społecznościowych, ale została odnotowana przez krajowe media. „Komunikaty na temat świątecznej dekoracji Łodzi zyskały w tym roku ekwiwalent reklamowy rzędu 2 milionów 470 tys. złotych, co jest ogromnym osiągnięciem, biorąc pod uwagę wyniki innych wojewódzkich miast Polski” – informuje łódzki magistrat.Z danych przedstawionych przez Łódzkie Centrum Wydarzeń wynika, że wzmianki o świątecznej iluminacji centrum Łodzi pojawiły się w 1 257 publikacjach i dotarły do 5,15 mln osób. Był to nieporównywalnie większy zasięg niż wieści na temat z Warszawy czy Krakowa. „Rekordowa liczba publikacji opiera się na raporcie monitoringu medialnego, przygotowanym przez specjalistyczną firmę na podstawie zasięgów informacji przekazywanych zarówno w tradycyjny, jaki i cyfrowy sposób. Badanie tego typu obejmuje różnego rodzaju media od regionalnych, przez ogólnoinformacyjne, po społecznościowe, w których poruszano temat łódzkiej iluminacji” – czytamy na stronie UMŁ.
Źródło: UMŁ
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.