reklama
reklama

Tunel średnicowy w Łodzi. Zobacz, jak Faustyna przebija ścianę! [galeria]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Choć to jeszcze nawet nie połowa prac, to efekty już robią wrażenie. Inwestor (PKP PLK) i wykonawca (PBDiM z Mińska Mazowieckiego) budowy tunelu średnicowego udostępniły mediom ponad kilometrowy odcinek łódzkiego metra. To, co zobaczyliśmy, naprawdę robi wrażenie.
reklama

Trwa drążenie tunelu średnicowego w Łodzi, potocznie zwanego łódzkim metrem. Tunel połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Na budowie podziemnej linii kolejowej powstają trzy podziemne przystanki: Łódź Polesie, Łódź Śródmieście oraz Łódź Koziny. Przez ścisłe centrum Łodzi będą jeździły pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec).

Tunel średnicowy w Łodzi - jaki jest postęp prac?

Na razie wydrążono dwutorowy odcinek tunelu pomiędzy przystankiem Łódź Polesie a komorą przy ul. Odolanowskiej. Liczy on ponad kilometr. Efekty dotychczasowych prac zaprezentowano podczas spotkania z mediami w środę 25 stycznia. Przebicie ściany przez mniejszą maszynę - Faustynę - naprawdę robiło wrażenie.

- Maszyny TBM wykonują tunel dwutorowy i jednotorowe. Faustyna, drążąca tunele jednotorowe, doszła do przystanku Łódź Koziny. W kolejnych tygodniach pokona ok. 300 metrów na poziomie – 2 i pod aleją Włókniarzy skieruje się w stronę stacji Łódź Żabieniec. Na ponad kilometrowym odcinku - od komory przy ul. Stolarskiej przez przystanek Łódź Koziny do komory przy ul. Skarpowej, budowany jest drugi z 4 jednotorowych tuneli o średnicy 8,5 metra. To połączenie dwutorowego tunelu w kierunku Łodzi Fabrycznej ze stacją Łódź Żabieniec.TBM Faustyna wybuduje także tunel od komory przy ul. Żniwnej do przystanku Łódź Koziny o długości ok. 760 metrów oraz tunel od przystanku Łódź Koziny do komory przy al. Unii Lubelskiej o długości 710 metrów - informuje Rafał Wilgusiak zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zanim Katarzyna rozpocznie drążenie w kierunku Łodzi Fabrycznej, konieczne są prace przygotowawcze. Za kilka miesięcy prace związane z budową tunelu średnicowego w Łodzi powinny być na półmetku. Termin zakończenia budowy podziemnego połączenia kolejowego zaplanowano na 2024 r., a uruchomienie ruchu pociągów w 2025 r. Tunel będzie liczył w sumie 7,5 km. Zadanie kosztuje 1,7 mld zł, z czego 1,4 mld zł koleje pozyskały z Unii.

 

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama