reklama
reklama

Wielkanocne zakupy 2021. Ile łodzianie wydadzą w tym roku? [SONDA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Wielkanocne zakupy 2021. Ile łodzianie wydadzą w tym roku? [SONDA] - Zdjęcie główne

Ile łodzianie wydadzą na Wielkanocne zakupy? Większość Polaków przewiduje wydatki między 300 a 400 złotych (fot. Canva)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźJak wynika z badania intencji zakupowych Polaków, w tym roku konsumenci wydadzą na wielkanocne zakupy spożywcze 300-400 zł, wobec 200 - 300 zł ubiegłego roku. W związku z niepewnymi czasami coraz więcej osób chce kupować głównie podczas promocji. 
reklama

Pandemia koronawirusa już nie taka straszna. Na wielkanocne zakupy planujemy wydać więcej niż rok temu

Polacy najczęściej (24 proc. wobec 23 proc. w 2020 r.) planują zainwestować w świąteczne zakupy spożywcze 300-400 zł. Kwotę 200-300 zł chce wydać 22 proc. z nas (poprzednio 29 proc.), a 400-500 zł – 18 proc. (w 2020 roku 13 proc.). Do 200 zł przeznaczy 8 proc. (rok temu 15 proc.), a 500-600 zł planuje wydać 8 proc. badanych (wcześniej 5 proc.), a powyżej 600 zł – 6 proc. (poprzednio 3 proc.). 11 proc. ankietowanych jeszcze nie podjęło decyzji - wynika z badania.

!reklama!

- Konsumenci przeznaczą na wielkanocne potrawy nieco więcej pieniędzy niż rok temu. Te deklaracje wpisują się w zmiany struktury koszyka zakupowego, jakie nastąpiły pod wpływem pandemii. Jedną z nich jest rosnący udział wydatków na żywność. Mniejsze kwoty wydawane na towary nieżywnościowe i usługi, brak możliwości konsumpcji w restauracjach, a także wzrost cen niektórych produktów to czynniki sprzyjające podnoszeniu wartości zakupów – tłumaczył Mariusz Dziwulski z Zespołu Analiz Sektorowych Banku PKO BP, cytowany w informacji o wynikach badania.

reklama

Polecamy: Trzecia fala koronawirusa szaleje w Polsce. Będzie lockdown w całym kraju. Łódzkie galerie handlowe zamknięte od 20 marca

Wszystko drożeje, ale Polacy chcą odreagować w święta. W Łodzi także

Ekonomista Marek Zuber wskazał, że nastroje konsumentów są naprawdę złe. Polacy mają świadomość tego, że wszystko drożeje, a tarcze antykryzysowe wkrótce będą się kończyły. Jednak przy okazji świąt ludzie chcą odreagować pandemiczne stresy m.in. bardziej wyszukanymi potrawami, zwłaszcza że poprzednia Wielkanoc i ostatnie Boże Narodzenie w większości obchodzili wyjątkowo skromnie.

Zdaniem głównego analityka UCE RESEARCH Krzysztofa Zycha, obecnie wyniki badania trzeba przyjmować z dużą rezerwą. Jeśli przed świętami pogorszy się sytuacja pandemiczna i zostaną wprowadzone nowe restrykcje gospodarcze lub ograniczenia w przemieszczeniu się, to konsumenci mogą jednak zmniejszyć swoje wydatki.

reklama

Polecamy: Uwaga kierowcy! MPK Łódź publikuje filmiki z wypadków - ku przestrodze [wideo]

W Łodzi i w kraju stawiamy na promocje! Prawie połowa z nas liczy chce skorzystać ze zniżek na Wielkanoc

Podobnie jak w poprzednim roku, Polacy chcą przed Wielkanocą zrobić zakupy w promocjach - w tym roku planuje to 43 proc. badanych, wobec 46 proc. rok wcześniej. Zdaniem wiceprezesa Grupy BLIX Marcina Lenkiewicza oznacza to, że nieznacznie przybyło osób stawiających na rabaty. Z roku na rok konsumenci stają się coraz bardziej rozważni i pragmatyczni.

Prezes Stowarzyszenia „Forum Dialogu Gospodarczego” Maria Andrzej Faliński zauważył, że sklepy przyzwyczaiły klientów do promocji, a z drugiej strony sami konsumenci pilnują wydatków, bo czasy są niepewne. Jeśli kupujący mogą oszczędzać, robią to.

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama