reklama
reklama

Wojna pokoleń – jak przekuć ją na sukces w biznesie? O zarządzaniu multigeneracyjnym w praktyce [WIDEO]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Wojna pokoleń – jak przekuć ją na sukces w biznesie? O zarządzaniu multigeneracyjnym w praktyce [WIDEO] - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźW siedzibie Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej, w ramach Fabryki Kompetencji odbył się warsztat „Zarządzanie multigeneracyjne: leader w alfabecie pokoleń”.
reklama

 Po sukces w biznesie

Zarządzanie multigeneracyjne to metodyczny sposób postępowania z osobami zatrudnionymi w organizacji ze szczególnym uwzględnieniem odmienności między nimi wynikającymi z tzw. różnic pokoleniowych. Na potrzeby warsztatu, ale i samego zarządzania nieuchwytne granice generacji oznaczono na:

  • pokolenie weteranów, czyli osoby urodzone w przedziale: 1922-1945 r.;
  • pokolenie baby boomers, urodzeni: 1946-1964 r;
  • pokolenie X, urodzeni: 1965-1979 r.;
  • pokolenie Y, urodzeni: 1980-1989 r.;
  • pokolenie C/Z, urodzenia: 1990-1999 r;
  • oraz pokolenie alfa, urodzeni po 2000 r.
 Rozwój kluczowych cech osobowości przedstawicieli poszczególnych pokoleń przypadł w czasie o różnych uwarunkowaniach społecznych, technicznych, politycznych i światopoglądowych. Spowodowało to, że osoby urodzone w konkretnych czasach ukształtowane zostały w odmienny sposób, ale przy wnikliwym spojrzeniu zauważyć można pewien zespół cech wspólnych charakterystyczny dla danego pokolenia. Zarządzanie multigeneracyjne ma na celu wyodrębnienie tych cech, analizę tego, co może nieść ze sobą bagaż pokoleniowy oraz nakreślenie modelu organizacji, w której przedstawiciele poszczególnych generacji współpracują ze sobą, dla osiągnięcia konkretnych rezultatów. Takie spojrzenie może być dla organizacji ogromnym atutem, gdyż oparte na nim zarządzenie powinno skutecznie i pozytywnie wpłynąć na działanie najróżniejszych procesów wewnątrz przedsiębiorstwa: zniwelować konflikty, usprawnić komunikację, zacieśnić zespołowe więzi czy dać pracownikowi poczucie przynależności, spełnienia i sensu.

reklama

Osiemnastu uczestników wzięło udział w warsztacie, podczas którego byli angażowani do aktywnego uczestnictwa i współtworzenia samego przedsięwzięcia. Co istotne w wydarzeniu wzięli udział rzeczywiście przedstawiciele różnych pokoleń: od baby boomers do pokolenia alfa. Dzięki temu słuchacze mogli poznać specyficzny punkt widzenia każdego uczestnika i spojrzeć na niego w ujęciu generacyjnym. Uczestnicy słuchali się wzajemnie starając się spojrzeć na siebie, jako na przedstawicieli konkretnego pokolenia oraz zakładając „multigeneracyjne okulary” uzmysłowić sobie istnienie niepowtarzalnych atutów, w jakie wyposażyła ich historia dorastania w ramach konkretnego pokolenia. Taka świadomość, którą rozwijali słuchacze podczas warsztatów, cechować powinna przede wszystkim lidera, który będzie potrafił pogodzić i skoordynować z sobą poszczególnych członków organizacji, a zarazem przedstawicieli różnych generacji. Zarządzanie multigeneracyjne pozwala więc wziąć to co najlepsze z potencjału każdego pracownika opierając się na założeniu, że kryterium pokoleniowe jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na nasze zachowanie w organizacji.

reklama

 O samym wydarzeniu, ale także o głównych założeniach zarządzania multigeneracyjnego opowiadają Filip Maszewski, trener biznesu w Leader Sheep oraz z Justyna Kliombka-Jarzyna, właścicielka Leader Sheep, współautorka książki „Pokolenia – co się zmienia? Kompendium zarządzania multigeneracyjnego”.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama