Podwyżka opłat za parkowanie w centrum Łodzi
Zgodnie z projektem uchwały, który trafił już do biura Rady Miejskiej w Łodzi, stawki za parkowanie w podstrefie A mają wzrosnąć z 3 zł do 4 zł, a w podstrefie B z 2,5 zł. do 3 zł.!reklama!
Rada Miejska w Łodzi zajmie się projektem uchwały w tej sprawie najprawdopodobniej w kwietniu, co oznacza, że sama uchwała będzie obowiązywała dopiero od czerwca.
Władze Łodzi tłumaczą się z projektu podwyżek opłat za parkowanie
Dlaczego władze Łodzi chcą podnieść opłaty za parkowanie w centrum miasta?Odpowiedzi na to pytanie poszukujemy w uzasadnieniu projektu uchwały.
„W związku z faktem, że obowiązujące obecnie stawki opłat parkingowych (pozostające na niezmienionym poziomie od 2012 r.) przestają spełniać zadanie, dla którego ustanowiona została Strefa, proponuje się podniesienie ich do poziomu 4,00 zł (z 3,00 zł) za pierwszą godzinę w Podstrefie A i 3,00 zł (z 2,50 zł) w Podstrefie B. Zwiększenie różnicy w wysokości opłat między podstrefami (z 50 groszy do 1 zł) może pozwolić odciążyć ścisłe centrum Miasta ze zbyt dużej ilości pojazdów” - czytamy w projekcie.
Niezadowoleni z takiego pomysłu kierowcy w Łodzi postanowili zaapelować do prezydent Hanny Zdanowskiej o zawieszenie podniesienia opłat do czasu ukończenia w Łodzi największych robót drogowych m.in. ul. Obywatelskiej, Wojska Polskiego i Przybyszewskiego.
Tak się jednak prawdopodobnie nie stanie. Grupa LDZ Zmotoryzowani Łodzianie opublikowała odpowiedź Zarządu Dróg i Transportu na swój list otwarty, z której jasno wynika, iż wprowadzenie wyższych opłat za parkowanie ma na celu zachęcenie (zmuszenie?) łodzian do wyboru komunikacji miejskiej.
„Funkcjonowanie Strefy ma na celu ograniczenie ruchu samochodowego w centrum miasta oraz utrzymanie priorytetu w ruchu kołowym dla transportu zbiorowego” - czytamy w piśmie łódzkiego ZDiT-u.
Wysokie opłaty za parkowanie w Łodzi. W ten sposób magistrat chce zniechęcić kierowców do korzystania z samochodów
Oprócz pr-owego wytłumaczenia, w piśmie zaadresowanym do grupy LDZ Zmotoryzowani Łodzianie znalazło się tez miejsce na konkret.
„Najskuteczniejszym narzędziem zniechęcającym kierowców do długotrwałych postojów w centrum miasta, a jednocześnie zachęcającym do wyboru komunikacji publicznej jako środka transportu do realizacji planowanej podróży są wystarczająco wysokie opłaty parkingowe” - wyjaśnia Grzegorz Misiorny, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Podkreśla on jednocześnie, że „konieczność stosowania coraz mocniejszych narzędzi, jak ograniczenie przestrzeni dla pojazdów samochodowych, ograniczanie możliwości parkowania oraz zwiększanie jego kosztów, wynika z braku przestrzeni, ale również z konieczności zapewnienia Mieszkańcom jak najlepszych, zdrowych warunków życia”.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.