reklama
reklama

Zapadła decyzja w sprawie nowego terminu zakończenia budowy tunelu pod Łodzią. PKP PLK informują

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński (archiwum)

Zapadła decyzja w sprawie nowego terminu zakończenia budowy tunelu pod Łodzią. PKP PLK informują - Zdjęcie główne

Wnętrze tunelu kolejowego, fotografia poglądowa | foto Tomasz Śliwiński (archiwum)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźTerminy zakończenia prac przy budowie tunelu kolejowego pod Łodzią do tej pory jeszcze się nie sprawdziły. Ostatnią datą był czerwiec 2026 jako finał prac budowlanych, dalej grudzień 2026 jako uruchomienie pierwszych pociągów, a ostatnio pojawił się także 2027 - i z tą propozycją wyszedł wykonawca prac. PKP PLK zgody na ten termin nie dają - dlaczego?
reklama

To jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji kolejowych nie tylko w Łodzi, ale i w skali całego kraju.

Kiedy zakończy się budowa tunelu kolejowego pod Łodzią?

W niektórych częściach tej wielkiej inwestycji sporo prac udało się już zakończyć, a na przystanku Łódź Polesie pojawiły się nawet schody, z których będą korzystać podróżni - przeczytaj otym więcej tutaj: Schody na podziemnym przystanku kolejowym Łódź Polesie gotowe. To nimi dotrzemy już wkrótce na pociąg.

reklama

Wciąż jednak do ponownego wznowienia prac oczekuje TBM "Katarzyna", która stoi pod al. 1 Maja. Z powodu problemów przy drążeniu tunelu pojawiły się kolejne miesiące opóźnienia, a tym samym, termin zakończenia prac stał się poważnie zagrożony.

Wniosek o wydłużenie terminu prowadzenia prac przy budowie tunelu wykonawca prac złożył na początku lutego.

- Generalny wykonawca budowy tunelu średnicowego w Łodzi, PBDiM Mińsk Mazowiecki 5 lutego wystąpił z wnioskiem do zamawiającego PKP PLK o przedłużenie terminu budowy tunelu średnicowego w Łodzi o 12 miesięcy. Powodem są problemy techniczne niemożliwe do przewidzenia przez obie strony

- informował 10 lutego Piotr Grabowski, rzecznik prasowy budowy tunelu, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o. z/s. w Mińsku Mazowieckim.

reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe mówią "nie" dla propozycji wykonawcy tunelu

Jak informuje Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych wniosek został odrzucony - dlaczego?

- Wykonawca budowy podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec, firma PDBiM wystąpił z wnioskiem o wydłużenie umowy do czerwca 2027 roku. Wniosek został odrzucony, ponieważ nie znajdujemy uzasadnienia dla przedstawionego harmonogramu

- mówi Rafał Wilgusiak, zespół prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

I dodaje:

- Jesteśmy w stałym kontakcie z PBDiM. Obecnie oczekujemy na uzupełnienie wniosku przez wykonawcę.Na ten moment obowiązującym terminem zakończenia inwestycji jest 30 czerwca 2026 roku.

reklama

Wykonawca prac zapowiada, że tarcza wznowi swoją pracę na przełomie kwietnia i maja. Gdy prace zostaną wznowione będzie możliwe do oceny, w jakim tempie TBM "Katarzyna" dotrze nie tylko do skrzyżowania al. Kościuszki/Zielona, gdzie powstaje przystanek Łódź Śródmieście, ale także i do dworca Łódź Fabryczna.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo