To jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji kolejowych nie tylko w Łodzi, ale i w skali całego kraju.
Kiedy zakończy się budowa tunelu kolejowego pod Łodzią?
W niektórych częściach tej wielkiej inwestycji sporo prac udało się już zakończyć, a na przystanku Łódź Polesie pojawiły się nawet schody, z których będą korzystać podróżni - przeczytaj otym więcej tutaj: Schody na podziemnym przystanku kolejowym Łódź Polesie gotowe. To nimi dotrzemy już wkrótce na pociąg.Wciąż jednak do ponownego wznowienia prac oczekuje TBM "Katarzyna", która stoi pod al. 1 Maja. Z powodu problemów przy drążeniu tunelu pojawiły się kolejne miesiące opóźnienia, a tym samym, termin zakończenia prac stał się poważnie zagrożony.
Wniosek o wydłużenie terminu prowadzenia prac przy budowie tunelu wykonawca prac złożył na początku lutego.
- Generalny wykonawca budowy tunelu średnicowego w Łodzi, PBDiM Mińsk Mazowiecki 5 lutego wystąpił z wnioskiem do zamawiającego PKP PLK o przedłużenie terminu budowy tunelu średnicowego w Łodzi o 12 miesięcy. Powodem są problemy techniczne niemożliwe do przewidzenia przez obie strony
- informował 10 lutego Piotr Grabowski, rzecznik prasowy budowy tunelu, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o. z/s. w Mińsku Mazowieckim.
PKP Polskie Linie Kolejowe mówią "nie" dla propozycji wykonawcy tunelu
Jak informuje Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych wniosek został odrzucony - dlaczego?
- Wykonawca budowy podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec, firma PDBiM wystąpił z wnioskiem o wydłużenie umowy do czerwca 2027 roku. Wniosek został odrzucony, ponieważ nie znajdujemy uzasadnienia dla przedstawionego harmonogramu
- mówi Rafał Wilgusiak, zespół prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.
I dodaje:
- Jesteśmy w stałym kontakcie z PBDiM. Obecnie oczekujemy na uzupełnienie wniosku przez wykonawcę.Na ten moment obowiązującym terminem zakończenia inwestycji jest 30 czerwca 2026 roku.
Wykonawca prac zapowiada, że tarcza wznowi swoją pracę na przełomie kwietnia i maja. Gdy prace zostaną wznowione będzie możliwe do oceny, w jakim tempie TBM "Katarzyna" dotrze nie tylko do skrzyżowania al. Kościuszki/Zielona, gdzie powstaje przystanek Łódź Śródmieście, ale także i do dworca Łódź Fabryczna.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.