Zmodernizowane perony, ze śmietnikami i wiatami przystankowymi, ale bez rozkładów jazdy, oznaczeń przystankowych i co ważne, bez tramwajów.
Krańcówka Dąbrowa Niższa bez tramwajów MPK Łódź
Zawieszenie linii tramwajowe 13, która łączyła krańcówkę przy Niższej z Teofilowem, to dla mieszkańców tej części miasta spore utrudnienie. Do ulicy Śląskiej nie dojedziemy także od strony ul. Kilińskiego, gdzie podobnie, jak na Niższej tramwaje nie kursują.
Spotkani przy ulicy Śląskiej mieszkańcy i zarazem podróżni łódzkiego MPK nie ukrywają, że na powrót tramwajów czekają przez cały czas.
- Jeszcze, jak te autobusy jeżdżą według rozkładu i nie przyjeżdżają z półgodzinnym opóźnieniem, to nie ma tragedii. Remont Śmigłego-Rydza to jednak jeden wielki korek, szczególnie dla autobusów Z13. Zbyt komfortowy dojazd tutaj to nie powiem, że jest
- mówi pan Krzysztof, mieszkaniec ulicy Śląskiej, emeryt.
Pani Regina, która mieszka w jednym z bloków przy ulicy Gabrieli Zapolskiej (około 450 metrów od krańcówki Dąbrowa Niższa) nie ukrywa, że gdy kupowała mieszkanie 15 lat temu, tramwaj w tej części osiedla był jednym z największych plusów.
- Ja wiem, że my nie jesteśmy Warszawą i na metro liczyć nie możemy, ale mamy przecież tramwaje. I gdy kupowałam tutaj w bloku mieszkanie ponad 15 lat temu, to cieszyłam się, że oprócz tego, że blisko szkoły i sklepy, to i tramwaj pod nosem. Autobus niestety niemalże każdego dnia marnuje czas stojąc w korku, ciężko tu mówić o dogodnym dojeździe
- opowiada pani Regina, która wraz z mężem mieszka w bloku przy ul.Umińskiego.
Inna mieszkanka, pani Kasia, która do Łodzi przyjechała 10 lat temu do Łodzi na studia i została na stałe wspomina, gdy na krańcówkę Dąbrowa Niższa dojeżdżała także linia tramwajowa 7.
- Wszystko się zmienia, ale jedno z czym bez zmian mi się kojarzą łódzkie tramwaje to te wysokopodłogowe chyba ze Śląska. Na studia przyjechałam z Gostynina i cieszyłam się, gdy na uczelnię mogłam jechać bezpośrednio tramwajem. Mało tego, zawsze jakieś połączenie było, jak nie „trzynastka” to jechała „siódemka”. A teraz? Prosze tylko spojrzeć. Proszę tutaj zamieszkać i dojeżdżać codziennie autobusem stojącym w korku
- mówi pani Katarzyna, mieszkanka jednego z bloków przy rondzie Broniewskiego.
Kiedy mieszkańcy Dąbrowy mogą spodziewać się powrotu tramwajów na ul. Niższą?
Tramwaje MPK Łódź powrócą na krańcówkę Dąbrowa Niższa - kiedy?
Powrót tramwajów na krańcówkę Dąbrowa Niższa ma być podzielona na kilka etapów: pierwszy to przebudowa al. Śmigłego-Rydza od Dąbrowskiego do Broniewskiego, drugi to ul. Niższa od Broniewskiego do Śląskiej i trzeci etap to przebudowa krańcówki przy Śląskiej, która zyska nie tylko nowy wygląd, ale nowy pas dla autobusów.
- Do realizacji inwestycji zgłosiło się siedem firm z ofertami na kwoty od 76,427 mln zł do 103,977 mln zł. Obecnie trwa analiza ofert, w ciągu kilku najbliższych tygodni umowa z wykonawcą powinna zostać podpisana. Drogowców na placu budowy zobaczymy w wakacje. Na realizację przewidziano 17 miesięcy od podpisania umowy
- mówi o inwestycji Małgorzata Loeffler, rzeczniczka prasowa Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi.
Nowością ma być także nowe torowisko od Rzgowskiej do al. Śmigłego-Rydza w pasie ul. Broniewskiego.
- Przetarg zostanie ogłoszony na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2024 r. Drogowców na placu budowy powinniśmy zobaczyć wiosną 2025
- dodaje.
Przewidywany termin zakończenia inwestycji to 2027 rok.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.