Dziś, 14 listopada 2024 r., w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej odbył się wernisaż zdjęć autorstwa Krzysztofa Jarczewskiego. Wszystkie fotografie powstały w słusznym celu, jakim jest przypominanie o profilaktyce i badaniach onkologicznych, a sam projekt dedykowano Ewie Opasińskiej-Solarz, która od dwóch lat walczy z nowotworem.
Niebieski listopad. Straż Miejska w Łodzi i Stowarzyszenie „Soczewka” z ważnym apelem nie tylko do mężczyzn
Strażnicy i strażniczki zdjęli mundury i stanęli przed obiektywem po to, aby zachęcić do badań. Sam pomysł na projekt zrodził się przy okazji obchodów 30-lecia sekcji konnej Straży Miejskiej w Łodzi, a jego hasłem przewodnim jest: „Zachowaj się jak na mężczyznę przystało, powiedz "Tak, kochanie" i idź na badania. Dla siebie. Dla Niej. Dla Was”.
– Jestem tak wzruszona, że nawet nie wiem co powiedzieć. Podziwiam moje koleżanki i kolegów, że się odważyli. To jest sprawa bezcenna - zarówno dla panów, żeby się badali i swoje onkologiczne sprawy trzymali w ryzach, jak i dla pań, również tu obecnych. Przyszły tu moje znajome Amazonki, które chcą was wspierać. Mam dziś ze sobą dwie wstążki – jedną różową, drugą niebieską, bo ramię w ramię powinniśmy być zawsze razem. Mężczyźni są kobietom bardzo potrzebni, dlatego dbajcie o siebie, panowie
– mówiła pani Ewa Opasińska-Solarz. Skierowała też podziękowania w stronę lekarzy ze Szpitala im. Kopernika w Łodzi, który od dwóch lat walczą o jej życie.
Na zdjęciu Ewa Opasińska-Solarz, która od dwóch lat walczy z rakiem, promuje profilaktykę i badania. / foto Natalia Jóźwiak
To właśnie pani Opasińskiej-Solarz zadedykowano premierę kalendarza, do niej trafi też całość zebranych środków ze sprzedaży.
Wernisaż wystawy zdjęć i spotkanie z bohaterami sesji w ŁSSE
Projekt kalendarza na rok 2025 ze zdjęciami autorstwa Krzysztofa Jarczewskiego zagościł w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej przy ul. Wincentego Tymienieckiego. To tam spotkali się bohaterowie sesji fotograficznej: strażnicy i strażniczki, którzy zapozowali przed obiektywem wraz ze służbowymi końmi. Fotograf odkrył przed widzami fragment ich prywatności, a także intymności – jednak w granicach dobrego smaku. Zdjęcia z kalendarza możecie zobaczyć TUTAJ.Projekt powstał w szczególności po to, by promować zdrowy tryb życia, a w szczególności bardzo ważną profilaktykę onkologiczną, tak często przez mężczyzn pomijaną, uważaną za wstydliwą. Statystycznie w Polsce rokrocznie diagnozuje się ponad 15 tysięcy przypadków raka prostaty. Na ten problem zwracają uwagę sami organizatorzy projektu:
– W większości przypadków to życiowe partnerki namawiają panów na badania. Niestety nie zawsze skutecznie, co może skończyć się źle. Postanowiliśmy je ze wszelkich sił różnymi sposobami wesprzeć. Dlatego projekt jest kierowany również do kobiet, bo to od siły ich głosu zależy reakcja panów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.