W listopadzie firma poinformowała, że udało jej się dojść do porozumienia ze związkami zawodowymi. Podano, że udało się wypracować kompromis, z którego obie strony są zadowolone.
Szefostwo Beko doszło do porozumienia ze związkami zawodowymi. Teraz zaczynają realizować wcześniejsze ustalenia
W jednym z punktów zapisano, że od końca 2024 rok, Beko aktywnie będzie zaangażować we współpracę z Powiatowym Urzędem Pracy w Łodzi, władzami lokalnymi oraz pracodawcami lokalnymi w celu wspólnego planowania i podejmowania inicjatyw na rzecz pracowników. Teraz firma podała, że rozpoczyna realizację kompleksowego programu outplacementowego.
Odpowiedzialne zarządzanie zmianą wymaga kompleksowego podejścia, które uwzględnia potrzeby naszych pracowników. Program outplacementowy wprowadzony we Wrocławiu to dowód naszego zaangażowania w zapewnienie im najlepszych możliwych warunków w tej wymagającej sytuacji
– tłumaczy Michele Fabbrocile, dyrektor Zakładów Beko Europe w Łodzi.
Targi pracy, konsultacje i warsztaty. To teraz czeka zwalnianych pracowników
Firma informuje, że program został zaprojektowany tak, by dostarczyć uczestnikom niezbędnych narzędzi oraz wsparcie, które pozwolą im płynnie przejść przez proces zmiany zawodowej. Na program Beko ma się składać szeroki wachlarz działań, w tym doradztwo kariery, rozwój kompetencji zawodowych oraz bezpośrednie wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia. - Naszym priorytetem w tej sytuacji jest odpowiedzialne podejście do całego procesu restrukturyzacji i skupienie się na dobrostanie pracowników nim objętych. Program outplacementowy był jednym z elementów porozumienia z przedstawicielami związków zawodowych. Został zaplanowany tak, by jak najlepiej wesprzeć pracowników w tym wymagającym czasie – dodaje Mirosława Jachym-Krupa, dyrektor ds. Zarządzania Personelem dla Northern Area Beko Europe.I tak, głównymi elementami programu są biura pracy na terenie zakładów, gdzie konsultanci kariery oferują wsparcie w procesie poszukiwania pracy, przygotowywaniu CV oraz aplikowaniu na stanowiska. Dodatkowo dla pracowników biurowych (tzw. white collars) przewidziano też pomoc w tworzeniu profilu na portalu LinkedIn. Poza tym organizowane będą także targi pracy w zakładach, które umożliwią bezpośredni kontakt z potencjalnymi pracodawcami, warsztaty z poszukiwania pracy i przedsiębiorczości oraz indywidualne konsultacje. Pracownicy będą też mieli dostęp do profesjonalnych zasobów wiedzy online, takich jak artykuły, webinary, raporty płacowe oraz bazy kandydatów i serwis connect, które pozwalają na zwiększenie widoczności CV wśród rekruterów w całej Polsce.
Biuro prasowe zapewnia, że Beko Europe jest w pełni zaangażowana w zarządzanie procesem z najwyższą starannością i empatią. Firma otwarcie współpracuje z wszystkimi dotkniętymi restrukturyzacją pracownikami, aby pomóc im w przejściu do nowych miejsc pracy. Jednocześnie, warto podkreślić, że pozostała działalność firmy: w Radomsku, wrocławskiej fabryce kuchenek oraz w łódzkim Shared Service Center (SSC) oraz krajowe operacje komercyjne i dział obsługi klienta pozostają bez zmian.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.