Restauracja „Imber” w Łodzi po „Kuchennych rewolucjach” Magdy Gessler. Czy wprowadzone zmiany dadzą restauracji finansowe wytchnienie?
!reklama!Dawna restauracja „Gargoły” przy ul. Piotrkowskiej 43 za sprawą znanej restauratorki przeszła gruntowne zmiany. Właściciele lokalu – Sylwa i Irek Kuśmierczykowie pokładają w wizycie Magdy Gessler ogromne nadzieje.
- Przyznam, że zaczynamy czuć ekscytację w związku z emisją dzisiejszego odcinka – emocje związane z przygoda, jaką były „Kuchenne rewolucje” wracają. Dziś dzwoniła do nas Pani Magda Gessler z zapytaniem jak się trzymamy, co było bardzo miłe z jej strony. Szykujemy się na większy ruch – mamy nadzieję, że to przyczyni się do większej liczby zamówień. Niestety póki co, jak w przypadku większości lokali, jest kiepsko – mówi Pani Sylwia Kuśmierczyk, właścicielka lokalu.
Państwo Kuśmierczykowie zdecydowali się na wzięcie udziału w „Kuchennych rewolucjach” jeszcze przed pandemią. Wcześniej w bramie przy Piotrkowskiej 43 małżeństwo prowadziło restaurację „Gargoły”. Niestety szybko okazało się, że lokal nie przynosi spodziewanych zysków. To Pani Sylwia, w lutym zeszłego roku zdecydowała się na zgłoszenie lokalu do „Kuchennych rewolucji”.
Jak właściciele łódzkiej restauracji wspominają spotkanie z Magdą Gessler?
Pani Sylwia odpowiada, że pierwsze kontakty z restauratorką okazały się bardzo stresujące. W miarę upływu czasu, negatywne emocje zastąpiły radość i entuzjazm.- Pierwsze dwa dni były dla mnie bardzo stresujące, ale już trzeci dzień, kiedy pojechaliśmy na integrację, był przełomowy i przeważył szalę na tę bardziej pozytywną stronę. A dla mnie dzień gotowania, czyli kolację finałową, postrzegam jako naprawdę niesamowitą energię. Sporo pozytywnych emocji dostaliśmy od Pani Magdy jako zespół – przez kilka następnych tygodni wciąż tym żyliśmy – wspomina właścicielka.
Pani Sylwia nie ukrywa, że początkowo obawiała się nowych przepisów i zaproponowanych zmian.
- Ze względu na miejsce w jakim się znajdujemy – samą kamienicę w której znajduje się lokal oraz łódzkie konteksty – spodziewaliśmy się, że może to być kuchnia żydowska. Niemniej jednak ja tej kuchni wcześniej nie znałam i bałam się nowych przepisów. Pani Magda zaproponowała nam jednak świetne przepisy z mnóstwem warzyw, przypraw i ziół, co pozwoliło nam się do nich przekonać i w nie uwierzyć. – opowiada restauratorka.
Jak po „Kuchennych rewolucjach” zmieniła się karta i wystrój łódzkiej restauracji „Imber”?
Menu lokalu przeszło prawdziwą rewolucję. Jak podkreślają właściciele – teraz dania są bardziej „restauracyjne”- wymagają więcej uwagi, czasu i przygotowania.- W trakcie „Rewolucji” Pani Magda zaproponowała nam kuchnię młodego Izraela, czerpiącą ze starej tradycji żydowskiej. Myślę, że przyprawy, zioła, mięso – głównie baranina – to wszystko zostało przeniesione do naszej restauracji – opowiadają właściciele.
Podczas promocyjnej kolacji na stołach pojawiły się m.in.: tatar ze śledzia (z miodem, imbirem, kminem rzymskim, piernikiem, rodzynkami i orzechami włoskimi), ziołowy bulion z baraniny z pieczonymi warzywami czy aromatyczne, ziołowe pulpety z baraniny. Jak właściciele wspominają wizualną metamorfozę lokalu?
- Kiedy zobaczyłam wnętrze pomalowane na wiele kolorów, byłam mocno zaskoczona. Z czasem kiedy pojawiły się kolejne dodatki – kilimy na ścianach, żyrandole, abażury i palmy, to wszystko zaczęło ze sobą „grać”. Poczułam tę spójność między wystrojem, pomysłem na kuchnię i historią tego miejsca. – tłumaczy Pani Sylwia.
Nagrania odcinka w restauracji „Imber” odbyły się w czerwcu tego roku, w trakcie chwilowego rozluźnienia obostrzeń sanitarnych związanych z działalnością gastronomii. Właściciele musieli dostosować się jednak do zmieniającej rzeczywistości i „rewolucyjną kartę dań” przystosować do zamówień na wynos, w czym również pomogły rady Magdy Gessler. Jak podkreślają, mają jednak nadzieję, że to moment przejściowy i będą mogli wrócić do przyjmowania klientów u siebie, w lokalu po rewolucjach znanej restauratorki.
Lokal jest gotowy na zamówienia z dowozem, jednak właściciele podkreślają, że przy samodzielnym odbiorze w restauracji obowiązywać będzie rabat.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.