Spedycja Polska – SPEDCONT od prawie 60 lat jest w czołówce najlepszych operatorów kolejowych w Polsce. W Łodzi zarządza terminalem kolejowym, do którego od 2013 roku docierają bezpośrednio pociągi z Chin. Co roku liczba pociągów kursujących do i z Łodzi Nowym Jedwabnym Szlakiem rośnie. W 2016 roku było ich 250, rok później już 350, dziś blisko 500. Spółka rozpoczęła już i planuje obsługiwanie nowych kierunków tranzytowych takich jak: Francja, Włochy, Rumunia czy Mongolia. Zwiększająca się liczba składów, nowe kierunki i nowe usługi w ofercie SPEDCONT zaowocowały kolejnym krokiem w rozwoju firmy. Francuski inwestor kupił od Łódzkiej SSE teren inwestycyjny przylegający do terminala i zamierza rozbudowę na nowej części oraz modernizację już istniejącej infrastruktury.
– Pozyskanie takiego inwestora było dla nas kluczowe z kilku powodów. Przede wszystkim jest to ważna inwestycja dla Łodzi i regionu, który dzięki SPEDCONT wyrasta w tej chwili na czołowy kolejowy hub logistyczny w Polsce. Ponadto jest to firma z kapitałem francuskim, o który zabiegaliśmy od pewnego czasu. Podejmujemy działania by zaaktywizować francuskich inwestorów na naszym obszarze, co przełożyło się w ostatnich dwóch latach na cztery francuskie inwestycje w Łódzkiej Strefie – mówi Marek Michalik, prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Łódzka SSE w swojej historii może pochwalić się ośmioma inwestycjami firm francuskich na łączną kwotę blisko 630 milionów złotych, a zatrudnienie w nich znalazło blisko 3,5 tysiąca osób.
Spedycja Polska SPEDCONT od lat rozwija terminal kolejowy w Łodzi. Nowa inwestycja będzie polegała na rozbudowie części terminalowej, zwiększeniu powierzchni składowania, a także zbudowaniu nowoczesnego parku maszynowego. Inwestor zaplanował również budowę Container Freight Station - magazynu do konsolidacji i dekonsolidacji ładunków.
- W czasach intensywnego rozwoju nowych technologii, pozytywnych trendów w sprzedaży online, rosnącej wymiany handlowej i tym samym, nowych wyzwań związanych z obsługą znaczących potoków ładunków, konieczne jest wdrożenie kolejnego etapu rozbudowy terminala SPEDCONT. Głęboko wierzę, że nasza nowa inwestycja pobudzi rynek i przyczyni się do dalszego rozwoju firm w naszym regionie – stwierdza Marcin Dobruchowski, Prezes Zarządu SPEDCONT.
Francuski Inwestor łączy towarowo Łódź już nie tylko z Chinami, ale także z zachodnią i południową Europą tj. Włochami i Niemcami. Oba połączenia o początkowej przepustowości dwóch kursów tygodniowo uruchomione zostały w bieżącym roku. SPEDCONT oferuje Klientom kompleksową ofertę usług intermodalnych obejmującą dostawy kontenerów z portów Gdynia i Gdańsk do terminali lub na bocznicę klienta, pełną obsługę przeładunkową, dowóz samochodowy kontenerów z terminalu, przewozy magistralą transsyberyjską, przewozy bocznicowe, usługi celne i logistyczne.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.