Kody QR przenoszą pasażerów MPK Łódź do wirtualnej tablicy odjazdów
Kody QR na przystankach przenoszą pasażerów do wirtualnej tablicy odjazdów. Czy pasażerowie o nich wiedzą?
– Nie miałam pojęcia, że coś takiego funkcjonuje. To spore ułatwienie. Dziękuję za zwrócenie uwagi
– usłyszeliśmy od pasażerki na przystanku Tymienieckiego - Kilińskiego.
– Wiedziałem o nich i korzystam, ale zdarzyło się, że nie zawsze wyświetlały prawidłowe sytuacje. W ferie miałem taką sytuację, że tablica wskazywała, iż autobus odjechał, a następny będzie za 20 minut. Ruszyłem więc na piechotę. Po 5 minutach pojazd mnie minął, a ja mogłem mu jedynie pomachać
– opowiada nam innym z pasażerów.
Na problem wielkości naklejek zwrócił uwagę w swojej interpelacji radny Marcin Hencz (KO).
"W lutym otrzymałem dość nietypową wiadomość od mieszkańca, który zwrócił się do mnie z prośbą o pomoc w umieszczeniu kodów QR na przystankach. Jego zdaniem umożliwiłoby to pasażerom sprawdzenie prognozowanego czasu przyjazdu pojazdu w sytuacji braku ekranu informacji pasażerskiej. Prośba ta wydała mi się dziwna, ponieważ na mój wniosek takie oznaczenia zostały wprowadzone już w ubiegłym roku. Jako regularny użytkownik MPK Łódź nie zaobserwowałem jednak większej reakcji pasażerów na te kody. Wskazywać to może na ich zbyt małą widoczność"
– napisał radny.
Mieszkańcy Łodzi nie korzystają z kodów, bo o nich nie wiedzą?
Radny dodaje, że rozwiązanie to nie zyskało powszechnej świadomości zapewne dlatego, że pasażerowie o nim nie wiedzą. Hencz postuluje, by kody QR miały podobną wielkość jak tradycyjne rozkłady jazdy. W ocenie radnego należałoby również poinformować mieszkańców o samej funkcji.Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi zauważa, że zmiana formatu, mogłaby przysporzyć problemów.
"Obecny sposób montażu kodów QR pozwala na umieszczenie ich na słupkach przystankowych w całej sieci, niezależnie od liczby dostępnych gablot rozkładowych na danym słupku. Zwiększenie formatu kodu QR wiązałoby się z koniecznością zakupu i montażu dodatkowych gablot rozkładowych"
– pisze w odpowiedzi na interpelację Piotrowski i dodaje, że kody QR na przystankach są tylko jedną z możliwości. Inne to na przykład aplikacje mobilne.
"Powyższe pozwala przypuszczać, że osoby uzyskujące potrzebne informacje z jednego narzędzia (np. aplikacji) nie wykorzystują już pozostałych alternatyw (np. kodów QR). Niemniej jednak na profilach społecznościowych Zarządu Dróg i Transportu przeprowadzone zostaną dodatkowe działania informacyjne propagujące użytkowanie kodów QR"
– zapowiada Piotrowski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.