Zmiana to konsekwencja podjęcia uchwały przez łódzką Radę Miejską w listopadzie. Weszła ona w życie 14 grudnia.
Podróżni MPK Łódź muszą kupić bilet mobilny przed podróżą
Pasażer musi nabyć i aktywować bilet przed rozpoczęciem podróży. Jednak najpóźniej po wejściu do tramwaju czy autobusu.Jak zmianę motywowano?
- Chodzi o to, żeby wyeliminować sytuacje, w których pasażer posługujący się aplikacją kupuje bilet dopiero w momencie, gdy w pojeździe MPK pojawia się kontrola. Bywa też tak, że pasażerowie po wejściu do tramwaju czy autobusu rozpoczynają zakup biletu, jednak z przyczyn technicznych (np. problemu z płatnością czy dostępem do sieci internetowej) cały proces zakupu nadmiernie się wydłuża
- tłumaczyła Ewa Puczyńska, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu.
Internauci nie kryją oburzenia.
- Mam kupować, zanim wsiądę ? A potem dzięki niekompetencji MPK pojazd się spóźni, a ja będę w plecy?
- komentuje pan Maciej na fanpejdżu TuLodz.pl.
Wśród głosów pojawiają się opinie, że jakość komunikacji miejskiej w Łodzi pozostawia wiele do życzenia i za kursowanie nią powinno się dopłacać pasażerom.
Pan Piotr stwierdził, że pasażerów traktuje się jak domniemanych złodziei.
- A jak w tramwaju nie zadziała biletomat, np. przez problem z panelem dotykowym, to nawet jak będę chciał użyć aplikacji, dostanę mandat, bo za późno, tak?
- napisał.
Pani Dorota przytoczyła z kolei historię córki, która dostałą mandat, bo telefon nie mógł połączyć się z aplikacją.
- Biletomaty w MPK niestety działają rzadko, te na nielicznych przystankach również. To taniej będzie taksówką jechać niż zapłacić mandat za zbyt późno kupiony bilet. Ciekawe kiedy MPK zacznie pasażerom płacić za notoryczne spóźnienia czy awarie
- zastanawia się pani Aneta.
Zdaniem dyrekcji ZDiT nowy system jest sprawiedliwy, zwłaszcza w stosunku do osób, które tradycyjnie kupują bilety i je kasują.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.