Ogromny mechaniczny “kret" został zaprojektowany i wykonany przez firmę Herrenknecht AG ze Schwanau. Stamtąd też poszczególne elementy tarczy są transportowane do Łodzi. Urządzenie waży 650 ton i mierzy 95 metrów długości, a jego średnica to 8,76 metra. Nic dziwnego więc, że jest ono transportowane w częściach. Największe elementy, tak jak np. ważące ok. 100 ton łożysko napędowe głowicy, muszą być przewożone ze szczególną ostrożnością.
!reklama!
W ciągu kilku kolejnych dni następne elementy maszyny będą transportowane do Łodzi. Do końca stycznia wszystkie części tarczy będą już na miejscu. Za całą operację sprowadzenia ogromnego “kreta” odpowiada wyspecjalizowana firma.
Elementy TBM przewozi wykwalifikowana firma, która wykorzystuje do transportu pojazdy i naczepy o specjalistycznej konstrukcji. Sprzęt jest dostosowany do ciężaru, wymiaru i kształtu każdego elementu. Wiąże się to z koniecznością indywidualnego przygotowania procesu transportowego. Przewóz, by ograniczać zmiany w ruchu, jest organizowany głównie nocą – czytamy w komunikacie, który znajduje się na stronie internetowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK)
Drążenie tuneli zacznie się w połowie 2020 roku, a ma zakończyć do końca 2022 roku. Jak do tej pory, inwestycja zanotowała 7 miesięcy opóźnienia, w związku z kłopotami finansowymi dotychczasowego lidera konsorcjum – Energopolu Szczecin.
Źródło: inzynieria.com
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.