reklama
reklama

Finał podziemnej misji Katarzyny. Zobacz, jak wygląda komora przy Łodzi Fabrycznej (galeria)

Opublikowano:
Autor:

Finał podziemnej misji Katarzyny. Zobacz, jak wygląda komora przy Łodzi Fabrycznej (galeria) - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
4
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ŁódźNa budowie tunelu średnicowego pod Łodzią trwa intensywny etap prac przy komorze Fabryczna – kluczowym punkcie całej inwestycji. Codziennie z placu budowy wyjeżdżają dziesiątki wywrotek wypełnionych ziemią. To tu zakończy pracę maszyna TBM Katarzyna, drążąca podziemną trasę.
reklama

Komora Fabryczna - serce łódzkiego tunelu kolejowego
W rejonie ulic Sienkiewicza i Kilińskiego powstaje strategiczny fragment tunelu średnicowego - komora Fabryczna. Każdego dnia aż 40 ciężarówek opuszcza wykop, wywożąc ziemię z budowy. Szacuje się, że zostanie usuniętych ok. 100 tysięcy m³ gruntu. To ilość, która mogłaby zasypać nawet 40 stadionów olimpijskich.

Katarzyna kończy swoją podziemną misję
Maszyna TBM o imieniu Katarzyna, odpowiedzialna za drążenie tego odczinka tunelu, zakończy swoją trasę właśnie w komorze Fabryczna, tuż przy stacji Łódź Fabryczna. Później zostanie wyciągnięta na powierzchnię.

- Długość całej komory przekracza 170 metrów, szerokość to około 40 metrów, a głębokość dochodzi do 27 metrów. Od strony ul. Sienkiewicza znajduje się strefa, w której zakończy się drążenie tunelu. Obiekt jest już częściowo ukończony. Widać ściany i strop, trwają również intensywne prace ziemne

reklama

– informuje Piotr Grabowski, rzecznik prasowy PBDiM.

Połączenie z dworcem Łódź Fabryczna coraz bliżej

Od strony ulicy Kilińskiego trwa odsłanianie ściany, która oddziela tunel od wnętrza dworca Łódź Fabryczna. W tym miejscu nastąpi jej przebicie - symboliczny i techniczny moment połączenia dwóch kluczowych elementów infrastruktury kolejowej.

Wykonano już wszystkie elementy konstrukcyjne komory: ściany szczelinowe, słupobarety oraz barety kotwiące. Gotowy jest strop na poziomie 0, obecnie trwa wykop do poziomu -1.

Tunel średnicowy - kluczowa inwestycja PKP PLK w Łodzi
Budowa tunelu średnicowego to jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce centralnej. Projekt realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ma wartość przekraczającą 2 miliardy złotych. Głównym wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo