reklama
reklama

Frekwencja w Łodzi i woj. łódzkim rośnie. Czy padnie rekord? Dane z godz. 17

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: arch. Tomasz Zagórowski/poglądowe

Frekwencja w Łodzi i woj. łódzkim rośnie. Czy padnie rekord? Dane z godz. 17 - Zdjęcie główne

II tura wyborów prezydenckich | foto arch. Tomasz Zagórowski/poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźW drugiej turze wyborów prezydenckich województwo łódzkie odnotowało wyraźnie wysoką frekwencję, plasując się w czołówce regionów o największej aktywności wyborczej w kraju.
reklama

Frekwencja w województwie łódzkim

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Państwową Komisję Wyborczą, do godziny 17:00 frekwencja w województwie łódzkim wyniosła 56,10%. To trzeci najwyższy wynik w Polsce — wyżej uplasowały się jedynie województwa mazowieckie (58,51%) i małopolskie (57,23%). Dla porównania, średnia krajowa o tej porze wyniosła 54,73%.

Wcześniej, do godziny 12:00, również zanotowano aktywny udział wyborców – w Łódzkiem zagłosowało już 25,85% uprawnionych, co również było powyżej średniej ogólnopolskiej (24,08%).

Mieszkańcy Łodzi aktywni przy urnach

Równie imponująco prezentowały się dane z samej Łodzi. Do południa zagłosowało tam 26,57% mieszkańców – wynik przewyższający zarówno regionalną, jak i krajową średnią z tej godziny. Do godziny 17:00 do urn udało się 56,43% uprawnionych do głosowania.  

reklama

Najlepsza frekwencja w woj. łódzkim

Procentowo w województwie łódzkim najlepiej wypada powiat opoczyński z wynikiem 60,4%. Tuż za nim jest powiat łódzki wschodni (59,34%), dalej Skierniewice (59,04%), powiat pabianicki (58,32%), powiat skierniewicki (57,97%) i powiat zgierski z wynikiem (57,40%).

Lokale wyborcze czynne do godziny 21

To ostatni moment na oddanie głosu. Żeby oddać ważny głos, należy postawić znak "X" – czyli dwie przecinające się linie – w kratce przy nazwisku jednego, wybranego kandydata. Postawienie znaku "X" przy więcej niż jednym nazwisku lub brak jakiegokolwiek oznaczenia skutkuje unieważnieniem głosu.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo