W połowie października ub.r. decyzję o zakończeniu 2-letniej współpracy z Amazonem podjęła firma Nike, donosi portal Retail Detail. Powodem takiej decyzji ma być postawienie na bezpośrednią i osobistą relację z klientem. Teraz tą drogą poszła również szwedzka Ikea.
Ikea na platformie Amazon sprzedawała swój mniejszy asortyment, jak: przybory kuchenne, lampy, itp. „Ikea nie wystosowała jeszcze oficjalnego oświadczenia w tej sprawie i nie podała powodów takiej decyzji” – czytamy w portalu Bankier.pl.
Jak zauważa Maureen Hinton, dyrektor w firmie Global Data, Nike wychodząc z Amazona chce mieć pełną kontrolę nad własną marką. Innego zdania jest przedstawiciel WPP Amazon Center of Excellence, który ostrzega, że ten ruch może mieć zupełnie odwrotne konsekwencje dla Nike.
Eksperci rynku są zdania, że w przyszłości również inne duże podmioty mogą podjąć kroki odstąpienia od współpracy z platformą Amazon. "Ten ruch pokazuje nam, że silne marki zdają sobie sprawę, że ruch kierowany do ich własnej witryny jest samowystarczalny, bardziej zyskowny i faktycznie promuję markę, podczas gdy ruch i przyrostowe przychody z Amazona są mniej opłacalne, ale także mniej wzmacniają brand” – przewiduje Randy Konik, analityk Jefferies.
Źródło: Bankier.pl
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.