Projektów dotyczących lepszego funkcjonowania komunikacji miejskiej jest sporo i dotyczą każdej strony miasta.
Ostatnie dni Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego 2024
Wśród projektów dotyczących Bałut możliwe jest głosowanie na projekt nowej wiaty przystankowej przy Obrońców Westerplatte-Organizacji WiN oraz na projekt „przystanku autobusowego bez błota” przy ul. Kuropatwiej i Łagiewnickiej.
- Celem projektu (B061BD – przyp. red.) jest wymiana starej wiaty autobusowej na przystanku 0644 – Obrońców Westerplatte – Organizacji WiN i tym samym poprawa komfortu oczekiwania na autobus dla pasażerów MPK
- brzmi opis pierwszego projektu. Na jego realizacje planuje się przeznaczyć 35 tys. zł.
- Budowa peronu przystankowego przy skrzyżowaniu ul. Kuropatwiej z ul. Łagiewnicką, z ławeczką ;) Najwyższa pora, aby mieszkańcy korzystający z tego przystanku nie musieli chodzić po błocie, ale także żeby zapewnić im podwyższone bezpieczeństwo/komfort wsiadania do autobusu...
- brzmi opis drugiego projektu tj. B094LA. Koszt realizacji wyceniono na 60 tys. zł.
Wśród projektów znalazł się również ten dotyczący budowy podwójnych przystanków „Zachodnia-Manufaktura”.
- Zadanie zakłada utworzenie podwójnego przystanku autobusowego Zachodnia-Manufaktura w kierunku południowym. W ramach zadania przewiduje się wydłużenie powierzchni przystanku oraz montaż dodatkowej wiaty przystankowej. Dodatkowo w ramach zadania przewiduje się ustawienie dwóch tablic dynamicznej informacji pasażerskiej na przystanku autobusowym Zachodnia - Manufaktura w kierunku południowym oraz północnym (2316, 2317). Zadanie znajduje się w puli zadań ponadosiedlowych z uwagi na korzystanie z infrastruktury przystanku przez mieszkańców Łodzi z różnych osiedli
- czytamy w opisie projektu „Podwójny przystanek autobusowy Zachodnia-Manufaktura” o numerze L133 – koszt wykonania projektu 860 tys. zł.
Również na Bałutach zgłoszono projekty dotyczące budowy bezpiecznych przystanków Julianowska-Żarnowcowa (B005JM, koszt 40 tys. zł) oraz Pojezierska-Grunwaldzka (B006BC, koszt 40 tys. zł.).
Projekty dotyczące komunikacji miejskiej w ŁBO
Pojawiły się także projekty dot. budowy nowych tablic informacji pasażerskiej.
- Projekt zakłada montaż elektronicznego wyświetlacza dynamicznego rozkładu linii tramwajowej na przystanku Zgierska-Cm. Radogoszcz (przystanek nr 1587) w stronę centrum miasta wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej
- dotyczy projektu nr B024RA, „Sprawdź za ile tramwaj do centrum!!! Tablica Informacji Pasażerskiej na przystanku Zgierska-Cm. Radogoszcz”, koszt 190 tys. zł.
Drugi projekt to „Montaż "Tablicy Informacji Pasażerskiej" na przystanku tramwajowym nr 0007 Aleksandrowska / Szparagowa w stronę cmentarza Zarzew” – numer B075TW, koszt 190 tys.
W tych miejscach Łodzi podróżni pragną zmian
Z Bałut przenosimy się na Polesie.Wśród projektów dotyczących Polesia znalazły się: P063ZL „Suchą stopą z autobusu - budowa peronu przystankowego (linii 72) Złotno-Legnicka” – koszt wykonania 60 tys. zł oraz projekt P119RS „Bezpieczny start/stop wycieczki/kolonii dla dzieci i młodzieży - dwa miejsca parkingowe dla autokarów przed Pałacem Młodzieży im. J. Tuwima na Retkini” – koszt 96 tys. zł.
Na wysokości pawilonu handlowego przy Wileńskiej pojawił się projekt powstania przystanku na żądanie – numer projektu P172KR, koszt 340 tys. zł.
- Postawienie słupka przystankowego na żądanie na Retkińskiej po stronie parzystej przy pasażu handlowym Wileńska Park
- brzmi opis projektu.
Na liście „widzewskich” projektów dotyczących komunikacji miejskiej znalazły się projekty „Przystanek Jonshera” oraz „Oświetlenie chodnika prowadzącego na przystanek przy DELLu”
- Celem Projektu jest zakup i montażu wiaty na przystanku autobusowym Milionowa – Przędzalniana
- czytamy opis projektu L182, koszt 40 tys. zł.
- W zeszłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego wspólnie z mieszkańcami zgłosiliśmy budowę chodnika do przystanku tramwajowego przy Dellu. Zwycięski projekt zostanie zrealizowany już na jesień tego roku. Chodnik zapewni normalne dojście na przystanek z bezpośrednim wejściem na peron tramwajowy. Aby wszyscy spacerujący chodnikiem czuli się bezpiecznie, w tym roku chcieliśmy domknąć projekt i dostawić 4 latarnie LED (na wzór latarni parkowych), które oświetlą chodnik późnymi wieczorami oraz jesienią i zimą, gdy zmrok zapada już ok. godz. 16. Zapraszam do oddawania głosów, ponieważ tylko razem możemy zmienić naszą okolicę na lepszą
- brzmi opis projektu W066NR, koszt 116 tys. zł.
Także na Widzewie zgłoszono projekty dotyczące nowej zieleni na torach oraz budowy chodników łączących przystanki tramwajowe przy rondzie Inwalidów.
Kwiaty na torach, nowe przystanki oraz nowe ułatwienia dla podróżnych - co znajdziemy w Łódzkim Budżecie Obywatelskim?
Projekty „Kwiaty na tory – zasadzenie roślin cebulowych (tulipany, żonkile) wzdłuż torów tramwajowych” dotyczą al. Rodziny Grohmanów (S056WS, koszt 70 tys. zł), al. Piłsudskiego (W150SW, 40 tys. zł), ul. Rokicińskiej (W152OJ, 80 tys. zł) oraz na Telefonicznej (W158ST, koszt 22 tys. zł).Projekt dot. budowy chodników łączących przystanki tramwajowe Puszkina/rondo Inwalidów nosi numer W221WW.
- Budowa chodników szerokości 2,0m (zach.) oraz 1,5m (wsch.) w śladzie istniejących przedeptów wzdłuż linii tramwajowej od przystanków Puszkina / rondo Inwalidów (2097) (2098) do przejścia dla pieszych zlokalizowanego po południowej ich stronie
- brzmi opis projektu. Koszt projekt 205 tys. zł.
Wśród ponadosiedlowych projektów znalazły się także projekty: „Tramwaj Zdrowia Psychicznego w Łodzi”, „Wygodniejsza i cichsza jazda tramwajem po Łodzi - szlifujemy szyny!”, „Wymiana tablic informacji pasażerskiej w tramwajach GT6M-ZR”.
- Według raportu Fundacji GrowSPACE tylko w 2023 roku w województwie łódzkim odnotowano ponad 200 prób samobójczych dzieci i młodzieży do 18 roku życia. Tramwaj zdrowia psychicznego to inicjatywa, której celem jest wspieranie psychoedukacji i profilaktyki zdrowia psychicznego wśród osób mieszkających w Łodzi. Projekt przewiduje kursowanie specjalnie obrandowanego i wyposażonego na tę okazję tramwaju na trasie W-Z przez łącznie 7 dni (w dni powszednie – w godzinach szczytu 14:00-17:00 oraz w sobotę i w niedzielę w godz. 10:00-13:00) w terminie miejskiego tygodnia zdrowia psychicznego. Wewnątrz tramwaju będą znajdować się materiały psychoedukacyjne, a mieszkanki i mieszkańcy będą mieli możliwość porozmawiać z wolontariuszami i gośćmi akcji
- brzmi opis projektu „Tramwaj Zdrowia Psychicznego w Łodzi”. Numer L001. Koszt 22 600 zł.
- "Projekt zakłada szlifowanie korekcyjne szyn w celu zmniejszenia natężenia hałasu wokół torowisk tramwajowych (skorzystają na tym okoliczni mieszkańcy), poprawy wygody pasażerów (wyeliminowanie "stukania" podczas jazdy tramwajem), a także zwiększenia żywotności taboru tramwajowego. Lokalizacje objęte projektem: #1 ul. Limanowskiego (al. Włókniarzy - ul. Bielicowa) - 2400 mtp #2 ul. Dąbrowskiego (Śmigłego-Rydza - Gojawiczyńskiej) - 2250 mtp #3 ul. Wojska Polskiego (Pl. Kościelny - Młynarska) - 750 mtp #4 ul. Dolna - Łagiewnicka - Warszawska (Zgierska - ronda Powstańców 1863 r.) - 3600 mtp #5 ul. Kilińskiego (al. Piłsudskiego - ) - 2 300 mtp #6 al. Włókniarzy (ul. Srebrzyńska - ul. Drewnowska) - 1 700 mt
- czytamy w opisie projektu „Wygodniejsza i cichsza jazda tramwajem po Łodzi - szlifujemy szyny!”, numer L098, koszt 500 tys. zł.
- Wymiana obecnych, słabo widocznych zielonych tablic kierunkowych w tramwajach GT6M-ZR (jeżdżących na liniach 6 i 14) na nowe wyświetlacze LED w kolorze białym, o dużej jasności i czytelności. Nowe wyświetlacze będą dużym ułatwieniem dla pasażerów MPK, a zwłaszcza dla osób starszych i niedowidzących
- brzmi opis projektu „Wymiana tablic informacji pasażerskiej w tramwajach GT6M-ZR”, numer L100, koszt 545 tys. zł.
Głosowanie internetowe w Łódzkim Budżecie Obywatelskim kończy się 28 października 2024 r. Głos można oddawać za pomocą strony internetowej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.