reklama
reklama

Już nie na Piotrkowskiej. Zobacz, gdzie teraz złożysz wniosek i odbierzesz dowód osobisty

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Już nie na Piotrkowskiej. Zobacz, gdzie teraz złożysz wniosek i odbierzesz dowód osobisty - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
5
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ŁódźJuż nie na Piotrkowskiej 110, a na ul. Krzemienieckiej 2B musimy składać wnioski o wymianę dowodu osobistego lub zmianę adresu zameldowania.
reklama

Osoby, które złożyły wniosek o nowe dokumenty po 10 lipca, zostaną poinformowane, że dokumenty będą gotowe do odbioru już w nowej placówce - w Centrum Obsługi Mieszkańców.

Musisz wymienić dowód, albo zmienić adres meldunku? Zobacz, na jaką ulicę musisz się udać 

Każdego miesiąca urząd realizuje około 15 tys. usług związanych z wymianą dowodów oraz ewidencją ludności. Teraz do dyspozycji mieszkańców oddano placówkę, w której sprawy urzędowe będzie można załatwić aż na dziewięciu stanowiskach. Jak informuje Jolanta Baranowska, z biura rzecznika UM w Łodzi, na pięciu stanowiskach złożymy wniosek o wymianę dowodu osobistego oraz odbierzemy dokument. W kolejnych czterech będą m.in. obsługiwane osoby
dokonujące zmiany adresu zameldowania

reklama

W przypadku dużego zainteresowania wymianą dowodów osobistych jest możliwość uruchomienia dodatkowego 6 stanowiska do obsługi tych spraw

 - dodaje. 

J. Baranowska przypomina, że placówka przy ul. Krzemienieckiej 2b jest wyposażona w specjalny system kolejkowy. Dlatego po wejściu do budynku pobieramy blankiet z numerem, a po chwili zobaczymy na wyświetlaczu, ile osób stoi jeszcze przed nami. Gdy przyjdzie nasza kolej, zostaniemy przywołani do odpowiedniego stanowiska.  - Taki system pozwala uporządkować kolejność obsługiwanych osób - tłumaczy. 

Osoby, które będą musiały wymienić dowód, albo będą chciały zmienić adres zameldowania,  przy ul. Krzemienieckiej 2b będą mogły skorzystać z bezpłatnego parkingu tuż przy wejściu do budynku. 3 stanowiska parkingowe są dedykowane stricte osobom z niepełnosprawnościami. Samo Centrum Obsługi
Mieszkańców jest zaś usytuowane na parterze, co pozwala klientom z dysfunkcjami ruchu, starszym czy rodzicom z wózkami dziecięcymi na swobodny dostęp do
urzędu. Tuż obok mamy jest przystanek komunikacji publicznej. Do centrum dojedziemy m.in. tramwajami linii 10B, 12,14 oraz kilkunastoma liniami autobusowymi.

reklama

Od 7 sierpnia Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami przy pasażu Schillera na ulicy Piotrkowskiej  110, nie realizuje już zadań związanych z wymianą dowodów, oraz ewidencją ludności . W pasażu działały 4 stanowiska dedykowane wymieniającym dowód oraz 2 dla ewidencji ludności. Niewielka przestrzeń centrum nie gwarantowało też komfortu dla klientów. Warunki lokalowe placówki nie pozwalały też na zwiększenie liczby stanowisk. Nie możemy tu też korzystać z elektronicznego systemu dla regulacji kolejki 

 - tłumaczy biuro prasowe. 

Aby złożyć wniosek o dowód oraz załatwić sprawy związane z ewidencją, np. meldunkiem - wcześniej musimy zarejestrować się w elektronicznym systemie
internetowym. Tam wybieramy dzień i godzinę dogodną na naszą wizytę w urzędzie i bookujemy ją. O tym, że dowód czeka na nas do odebrania w urzędzie też
zostaniemy poinformowani przez wiadomość SMS.

reklama

Centrum Kontaktu z Mieszkańcami na ulicy Piotrkowskiej. Jakie sprawy urzędowe nadal załatwimy w pasażu Schillera?

Biuro prasowe przypomina, że sprawy związane z wymianą dowodu oraz meldunkiem załatwimy też w dwóch innych miejscach w Łodzi. Przy ul. Piłsudskiego 100 mamy do dyspozycji 6 stanowisk dedykowanych dowodom oraz 2 dla pozostałych spraw. Natomiast przy ul. Smugowej 30/32  mamy 6 stanowisk dla wymiany dowodów osobistych oraz 3 dla ewidencji ludności.

Do każdej osoby, która ma znaczny stopień niepełnosprawności, leżącej - mobilny urzędnik przyjedzie do domu. Po 7 sierpnia w ŁCKM w pasażu Schillera nadal: potwierdzimy profil zaufany, załatwimy formalności związane z łódzką i ogólnopolską Kartą Dużej Rodziny, wyrobimy identyfikator wjazdu na ul. Piotrkowską, zdobędziemy informację związaną z opłatą za przekształcenie z użytkowania wieczystego we własność.

Pamiętajmy, że osoby dorosłe oraz dzieci powyżej 12 roku życia dowód wymieniają raz na 10 lat. Jeżeli wyrabiamy dowód dla młodszego dziecka - co 5 lat. Wymiana czeka nas też przy zmianie nazwiska oraz zagubieniu czy kradzieży dokumentu.  

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama