reklama
reklama

Kiedy tarcza TBM Katarzyna dotrze do przystanku Łódź Środmieście?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe

Kiedy tarcza TBM Katarzyna dotrze do przystanku Łódź Środmieście? - Zdjęcie główne

Widok na budowę podziemnego przystanku kolejowego Łódź Śródmieście przy al. Kościuszki i Zielonej w Łodzi. | foto PKP Polskie Linie Kolejowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźJedna z tarcz drążących tunel kolejowy pod Łodzią zakończyła swoją pracę pod koniec listopada. Mowa o TBM Faustyna, która po przebyciu łącznie 3475 metrów tuneli dotarła do mety. Sukces w przypadku mniejszej tarczy to także sporo pytań o przyszłość tej większej. Kiedy TBM Katarzyna dotrze do Środmieścia?
reklama

Do zakończenia pracy TBM Faustyna doszło w piątek 29 listopada.  Ostatnim „przystankiem" dla niej była komora końcowa, do której dotarła dokładnie po godzinie 10. Swoje ostatnie drążenie zakończyła przy gromkich brawach ze strony specjalistów pracujących przy tej wielkiej inwestycji.

Kiedy tarcza TBM Katarzyna dotrze do przystanku kolejowego Łódź Środmieście?

Choć w przypadku mniejszej tarczy możemy mówić o dużym sukcesie, tak w przypadku większej tarczy tj. TBM Katarzyna, póki co, można powiedzieć, że trwa wielkie oczekiwanie na wznowienie jej pracy. 

reklama

Aktualnie wciąż znajduje się ona na wysokości al. 1 Maja 23 i jeszcze w grudniu ma ruszyć w kierunku ulicy Więckowskiego. Tam natomiast, ma dojść do przerwy technicznej, która umożliwi dalsze drążenie tunelu pod łódzkim Polesiem.

Co z dalszym odcinkiem? Kiedy tarcza TBM Katarzyna dotrze do kolejnego przystanku na trasie tunelu? Jak przekazał Mariusz Serżysko z PBDiM-u, tj. wykonawca tunelu kolejowego pod Łodzią dotarcie „Katarzyny” było planowane na początek grudnia.

- Początkowym terminem dotarcia do przystanku kolejowego Łódź Śródmieście był 8 grudnia, czyli tak naprawdę zaraz

- mówił pod koniec listopada Mariusz Serżysko, prezes Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, wykonawca tunelu kolejowego pod Łodzią.

reklama

Następnym planowanym terminem dotarcia większej tarczy do skrzyżowania al. Kościuszki z Zieloną jest przełom lutego i marca.

- Jeśli policzymy, ile czasu nam zajęło opóźnienie wynikające z katastrofy budowlanej przy al. 1 Maja, a wynosi ono 3 miesiące, to musimy je dodać do aktualnego harmonogramu. Aktualnie, jeśli nie dojdzie do kolejnych utrudnień, tarcza TBM Katarzyna powinna dotrzeć do skrzyżowania al. Kościuszki z Zieloną w ciągu trzech miesięcy. Mówimy aktualnie o przełomie lutego i marca

- dodaje Serżysko.

Aktualnie głównym celem na budowie tunelu kolejowego jest wzmocnienie gruntu kamienicy przy al. 1 Maja 21 , która osunęła się o 3,5 cm i wznowienie pracy tarczy tak, aby dotarła w okolice Szkoły Podstawowej 36 przy ul. Więckowskiego 35 w Łodzi.

reklama

Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. Kiedy większa tarcza TBM wznowi swoją pracę?

Czy po przerwie technicznej przy ul. Więckowskiego następny postój tarczy TBM Katarzyna będzie na przystanku kolejowym Łódź Śródmieście?

- Tego jeszcze nie wiadomo. Jest to decyzja po stronie specjalistów, którzy ustalają harmonogram prac tej tarczy i w zależności od tego, jak mocno jest ona zużyta tak też podejmowane są decyzje o postoju

reklama

- tłumaczy Piotr Grabowski, rzecznik prasowy tunelu średnicowego w Łodzi.

I dodaje:

- Ten teren pod Łodzią jest bardzo trudny i bardzo zróżnicowany w związku z tym ta tarcza może się stępić dosyć szybko, tak samo elementy ścierne, na przykład, gdy dojdzie do przebijania się przez głazy i twardy materiał. Jest to ustalane indywidualnie w zależności od tego, jakie jest zużycie.

Jednym z bardziej zaawansowanych przystanków kolejowych na trasie powstającego tunelu jest Łódź Polesie.

TBM Faustyna zakończyła swoją pracę. Przy Manufakturze otworzą ulicę Gdańską

Zakończenie drążenie tunelu mniejszą tarczą tj. TBM Faustyna pozwoliło na przystąpienie do dalszych prac. Teraz na wydrążonych już tunelach pojawi się potrzebna do kursowania pociągów infrastruktura. Jeszcze w grudniu ma zostać oddana do ruchu w całości także ulica Ogrodowa, aktualnie trwa odbudowa nawierzchni drogi i chodników na odcinku od parkingu Manufaktury do Karskiego.

- Mamy w tej chwili 4 krótkie odcinki tych tuneli jednotorowych. Przy jednym z nich rozpoczęły się już pierwsze prace związane z budową konstrukcją podtorza i też pierwsze prace związane z instalacjami na razie jest to budowa uziemienia. Tarcza zostanie wydobyta z tunelu, przejedzie sobie tutaj do tej komory wydobywczej. Zostanie wyciągnięta, wydobyta na zewnątrz przy pomocy bardzo dużego dźwigu i droga wolna, żebyśmy już dalej wyposażyli wszystkie te tunele.

- mówił rzecznik tunelu średnicowego pod koniec listopada.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama