Problemy, które trwają do dziś (10 października) rozpoczęły się na początku września 2024 r.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią - kiedy wznowienie tarczy TBM "Katarzyna"?
W jednej z kamienic przy al. 1 Maja najpierw zapadła się podłoga, później runęła ściana frontowa kamienicy, a następnie odpadł również fragment dachu.Dla mieszkańców budynku oznaczało to, że do swoich domów już nie wrócą. Nowe mieszkania ma im zapewnić wykonawca tunelu kolejowego.
Drążenie tarczy zostało wstrzymane – warunkiem ponownego drążenie jest wyburzenie kamienicy przy al. 1 Maja 16. Początkowo miało się to wydarzyć w drugiej połowie września, aktualnie zapowiada się, że będzie to październik 2024.
Tarcza TBM "Katarzyna" jednak drąży? PKP PLK informują
Choć PKP PLK nie podało informacji o tym, że tarcza ponownie drąży, domysły o tym opublikowali na swoim profilu LDZ Zmotoryzowani Łodzianie.
- Katarzyna miała stać a podobno draży tunel - pewnie o tym dowiemy się gdy kolejne kamienice będą zagrożone
- piszą LDZ Zmotoryzowani Łodzianie na swoim profilu na Facebooku.
W komentarzach padły pytania o źródło tej informacji,
- Podobno? Czy osoby prowadzące ten profil publikują informacje w oparciu o pogłoski i domysły? Jeśli faktycznie jest tak, jak piszecie to proszę wskazać źródło informacji
- komentuje pan Rafał.
- Nie byłbym zdziwiony gdyby tak faktycznie było. W końcu nikt nie liczy się z mieszkańcami, poza tym jest zbyt cicho na temat inwestycji. Jak się uda, sukces odtrąbi wielu lokalnych polityków, gdy nastąpi porażka znów nastąpi cisza
- uważa pan Rafał.
Czy rzeczywiście tarcza TBM „Katarzyna” wznowiła swoją pracę?
PKP PLK: "Tarcza musi wykonywać obroty technologiczne"
Jak tłumaczy Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, tarcza wciąż stoi.
- Tarcza TBM Katarzyna nie drąży tunelu
- informuje portal TuLodz.pl Anna Znajewska-Pawluk, zespół prasowy PKP PLK.
To, że tarcza nie drąży dalej tunelu nie oznacza jednak, że w ogóle się nie rusza.
- Żeby uniknąć zaklinowania, tarcza musi wykonywać obroty technologiczne i przesuwać się o kilka centymetrów
- dodaje Znajewska-Pawluk.
Proces ten ma pomóc wznowić tarczę TBM „Katarzyna”, gdy będzie już na to wydana zgoda.
- Dzięki temu, jeśli Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowalnego wyda pozytywną opinię po analizie dokumentów przedstawionych przez wykonawcę, tarcza będzie mogła bezpiecznie ruszyć do dalszej pracy.
Komentarze (0)