Reklama

Reklama

Łódzkie metro doczeka się trzeciej stacji. Powstanie przystanek Łódź - Włókniarzy

Opublikowano: pt, 13 lis 2020 13:29
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź PKP PLK uchyliło rąbka tajemnicy w sprawie przystanku łódzkiego tunelu średnicowego na Kozinach. To tutaj ma powstać przystanek o nazwie Łódź - Włókniarzy. Jak będzie wyglądał?

Jeszcze od niedawna budowa przystanku Łódź - Włókniarzy stała pod sporym znakiem zapytania. Okazało się jednak, ze jest ona możliwa i prawdopodobnie zostanie zrealizowana w ramach zawartej umowy oraz harmonogramu, który zakłada zakończenie prac do końca 2022 r. 

!reklama!

Jak donosi portal transport-publiczny.pl, stacja Łódź - Włókniarzy, nazywana wcześniej roboczo Łódź - Koziny, ma powstać tuż przed rozgałęzieniem nitek w stronę stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec, między ul. Kasprzaka i al. Włókniarzy w pobliżu łączącej je ul. Drewnowskiej. 

Zgodnie z udostępnionymi wizualizacjami, przystanek na Kozinach będzie składał się z trzech podziemnych kondygnacji. Komunikacja będzie odbywać się na poziomie -1, na poziomie -2 znajdą się perony w kierunku Łodzi Kaliskiej i Żabieńca, a na poziomie -3 w kierunku Łodzi Fabrycznej. Głębokość płyty dennej to 28 metrów. 

Budowa tunelu średnicowego jest kontynuacją prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. rozpoczętych budową dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja, realizowana z Krajowego Programu Kolejowego stworzy efektywny system krajowych, regionalnych i aglomeracyjnych połączeń. Tunel otworzy Łódź. Skróci się czas przejazdu, bowiem przez centrum Łodzi będą jechać zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne w kierunku wschód – zachód i północ – południe.

Inwestycja za ponad 1,7 mld zł realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zapewni nowe możliwości kolejowych połączeń krajowych, międzynarodowych i aglomeracyjnych.

Tunel w Łodzi w liczbach:

  • 7,5 km – łączna długość tunelu średnicowego
  • 3 km – długość odcinka dwutorowego
  • 4,5 km – łączna długość czterech odcinków jednotorowych
  • 13,04 m i 8,76 m – średnice tarcz maszyn TBM
  • 1560 ton – waga większej maszyny
  • 650 ton – waga mniejszej maszyny
  • 10 m – szacowany dzienny postęp drążenia
źródło: transport-publinczy.pl, PKP PLK

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.