Ruch w okolicy remontowanej al. Śmigłego-Rydza zdecydowali się zweryfikować specjaliści z firmy Yanosik oraz belgijskiego Be-Mobile. Wykorzystali do tego platformę Flow Check, która na podstawie próbek GPS umożliwia przeprowadzenie analizy płynności ruchu na wyznaczonych trasach.
!reklama!
- Co miesiąc przetwarzamy ok. 50 mld próbek GPS, dzięki którym możemy sprawdzić, jak wygląda ruch w konkretnych punktach miasta. Tym sposobem możemy jednoznacznie określić, jaką trasę z punktu A do punktu B obrać, żeby jak najszybciej dotrzeć do celu - wyjaśnia Jakub Wesołowski z firmy Yanosik.
Decydując się na przeprowadzenie badania, specjaliści z Yanosika i Be-Mobile postawili sobie za cel zweryfikowanie płynności przejazdu al. Śmigłego-Rydza względem tras alternatywnych, prowadzących w to samo miejsce. Na potrzeby analizy wyznaczyli więc dwa punkty: końcowy oraz początkowy, które połączyli trzema różnymi wariantami drogi.
- W trakcie naszej analizy sprawdziliśmy trzy warianty przejazdu między stacjami kolejowymi: Łódź Chojny a Łódź Marysin. Pierwszy z nich wiódł przez ul. Śląską, ul. Niższą, al. Śmigłego-Rydza, ul. Kopcińskiego i al. Grzegorza Palki. Druga trasa omijała remontowany fragment alei: rozpoczynała się na ul. Kilińskiego, następnie skręcała w al. Piłsudskiego, a w momencie połączenia z al. Śmigłego-Rydza prowadziła już tak samo, jak droga z wariantu pierwszego. Trzecia opcja przejazdu to natomiast: ul. Śląska, al. Śmigłego-Rydza, ul. Przybyszewskiego, ul. Niciarniana, ul Pomorska i ul. Matejki. Od skrzyżowania z ul. Telefoniczną, wszystkie warianty biegły już do celu tą samą drogą - tłumaczy Jacek Saczuk z Be-Mobile.
Aby wyniki badania były jak najbardziej wiarygodne, specjaliści z Yanosika i Be-Mobile przeprowadzili je w dniach 5-9 października w godzinach 15:00 - 18:00, czyli w okresie wzmożonego ruchu spowodowanego powrotami łodzian z pracy do domów. Prezentują się one następująco:
- Z naszego badania wynika jednoznacznie, że niezależnie od godziny wyjazdu ze stacji Łódź Chojny, najszybciej dotrzemy do celu, wybierając trasę prowadzącą przez al. Śmigłego-Rydza. Pomimo prowadzonych tam prac, jest to najlepszy wariant przejazdu z trzech przez nas zaproponowanych. To o tyle istotne, że trasa alternatywna, prowadząca przez ul. Kilińskiego jest o zbliżonej długości, jednak jej obranie wydłuża czas podróży o ok. 3-4 minuty - zauważa Wesołowski.
Dane zebrane przez Yanosik i Be-Mobile to informacje niezwykle cenne dla kierowców. Pozwolą one bowiem na skrócenie czasu przejazdu i szybsze dotarcie do celu. Kierujący pojazdami to jednak nie jedyne osoby, które skorzystać mogą z wyników ww. analizy.
- Tego typu badania to także ciekawe informacje dla władz miast czy operatorów dróg. Dzięki nim możliwe jest monitorowanie płynności ruchu na konkretnych odcinkach i, w razie potrzeby, podejmowanie działań, które mogą ją usprawnić. To stanowi natomiast pierwszy krok do tworzenia tzw. Smart City, czyli miast wykorzystujących nowoczesne technologie do zwiększenia wydajności infrastruktury miejskiej - podsumowuje Saczuk.
Źródło: mat. prasowe
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.