Spośród pięciu ofert w postępowaniu spółka wybrała tę najkorzystniejszą złożoną przez konsorcjum budowlane PORR.
Kto wybuduje Kolej Dużych Prędkości w Łodzi?
Przetarg, który ogłoszono w grudniu 2024 roku dotyczy całego "łódzkiego" odcinka od komory przy ul. Maratońskiej do komory pod Łódzkim Domem Kultury.
- Rozstrzygnięty przetarg dotyczy budowy tunelu od komory „Retkinia” do komory „Fabryczna” wraz z infrastrukturą niezbędną do funkcjonowania tunelu, komór i linii kolejowej. Wybrana oferta na wykonanie tego zadania, opiewająca na kwotę 1 mld 761 mln zł netto, została najwyżej oceniona przez komisję przetargową, która dokonała kwalifikacji na podstawie ceny (70 proc. kryteriów przetargowych) oraz doświadczenia i kompetencji zespołu (30 proc.)
- informuje Centralny Port Komunikacyjny.
Przypomnijmy, w przyszłości nowo wybudowanym tunelu pociągi mają się poruszać z prędkości nawet 350 km/h.
- Tunel dalekobieżny CPK jest kluczowym elementem trasy KDP, która zbliży Warszawę do Łodzi i umożliwi realizację połączeń kolejowych z prędkością do 350 km/h, co przełoży się na bezkonkurencyjne czasy przejazdów nie tylko między tymi miastami, ale też np. do Poznania i Wrocławia. Inwestycja CPK jest ściśle skoordynowania z budową tunelu aglomeracyjnego PKP PLK, który usprawni przejazd między dzielnicami Łodzi
- mówi Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą planowane jest do 30 czerwca, a konsorcjum będzie miało 48 miesięcy od momentu zawarcia umowy na zrealizowanie inwestycji. Data zawarcia umowy zależy od rozstrzygnięcia ewentualnych odwołań od wyniku przetargu. Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.
Komentarze (0)