reklama
reklama

Spytaliśmy łodzian, czy budowa linii tramwajowej do ICZMP jest potrzebna. Komentujący są podzieleni

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Google Street View/TuLodz.pl

Spytaliśmy łodzian, czy budowa linii tramwajowej do ICZMP jest potrzebna. Komentujący są podzieleni - Zdjęcie główne

Dyskusja o potrzebie wydłużenia trasy tramwajowej do ICZMP w Łodzi | foto Google Street View/TuLodz.pl

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Dyskusja o potrzebie wydłużenia linii tramwajowej do Instytutu Centrum Zdrowia Matki od lat budzi sporo emocji.
reklama

Temat wydłużenia linii tramwajowej do Instytutu Centrum Zdrowia Matki w Łodzi pojawił się już kilka lat temu. Wielu łodzian jest w tej kwestii podzielonych, głównie z uwagi na kursujące tam autobusy i istniejącą już pętlę autobusową.

O to, czy budowa nowej tramwajowej do Matki Polki jest potrzebna, spytaliśmy w czwartek, 10 sierpnia, na naszym profilu na Facebooku.

Po dobie od publikacji posta podsumowujemy wyniki.

Tramwaj do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki - potrzebny czy nie?

Na pytanie „Czy uważacie, że budowa nowej trasy tramwajowej do Matki Polki jest potrzebna?” zaproponowaliśmy dwie odpowiedzi: tak i nie. Jako odpowiedź „tak” traktujemy tzw. like, a za odpowiedź „nie” tzw. płaczące emoji.

Do momentu publikacji tego artykułu zdecydowana większość - 300 użytkowników - uważa inwestycja za potrzebną. 89 odbiorców twierdzi, że tramwaj do ICZMP jest niepotrzebny.

Dyskusja o potrzebie wydłużenia linii tramwajowej do ICZMP w Łodzi

Znacznie więcej o tym, co sądzą łodzianie na temat tej inwestycji, możemy się dowiedzieć z komentarzy pod postem. Wśród argumentów „za” pojawia się potrzeba budowy nowych tras tramwajowych, znaczenie szpitala oraz poprawa dostępności komunikacyjnej dla okolicznych osiedli przy ul. Rzgowskiej.

- Każda budowa nowej linii tramwajowej ma sens. Każda likwidacja tramwaju jest bez sensu

- skomentował pan Zbigniew.

- Oczywiście, że jest niezbędna! Szpital jest sporym generatorem ruchu, a tramwaje bez sensu kończą teraz w połowie drogi i trzeba się przesiadać na stojące w korkach autobusy. Ponadto należy pamiętać, że za szpitalem jest spore osiedle bloków, a poprawa dostępności MPK to przełożenie się na możliwe przesiadki z aut do komunikacji publicznej, patrz: zmniejszenie korków

- uważa pan Mateusz.

- Uważam, że dojazd do jakiegokolwiek szpitala powinien być jak najłatwiejszy. Więc tak, linia tramwajowa powinna zostać przedłużona. Nie każdy ma samochód i nie każdy ma siłę iść na piechotę

- napisał jeden z komentujących.

Przeciwnicy wydłużenia trasy tramwajowej do ICZMP uważają, że istniejąca obok pętla autobusowa i kursujące tam linie autobusowe są wystarczające, a sama inwestycja jest nietrafiona i warto by było się skupić na trwających remontach, które trzeba dokończyć.

- A może tak skończyć najpierw to, co jest już rozwalone tyle czasu?

- napisała pani Katarzyna.

- Ta inwestycja jest nietrafiona i kosztowna. Obecnie jest krańcówka autobusowa i przejeżdżają inne linie autobusowe. Zniszczenie pasu zieleni na ulicy Rzgowskiej. Mamy tyle ulic i chodników do remontu

- komentuje pan Paweł.

- Zbędny wydatek i niepotrzebne utrudnienia w ruchu. Kolejne awarie tramwajowe oraz przerwy w dostawie prądu i tak zmuszają ludzi do korzystania z autobusów

- uważa pani Paulina.

Pętla Chojny Kurczaki i torowisko na ul. Rzgowskiej do remontu

Przetarg na opracowanie techniczne wydłużenia linii tramwajowej od pętli Chojny Kurczaki do ICZMP został ogłoszony przez Zarząd Inwestycji Miejskich na początku 2023 r. 

- Wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na stworzenie dokumentacji dla przebudowy torowiska w ul. Rzgowskiej od „białego kościoła” do krańcówki na Kurczakach. Zwycięską ofertę zgłosiła firma Databout sp. z o. o., która pracuje też nad projektem dla trasy tramwajowej do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki

- informuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Wydłużenie linii tramwajowej do ICZMP planowane jest w trzech wariantach. 

- Możliwy przebieg rozważany jest ul. Rzgowską na przedłużeniu obecnego torowiska przy zachowaniu jak największej liczby drzew, a dalej od ul. Paradnej preferowane są dwa przebiegi trasy: al. Matek Polskich do wysokości obecnej krańcówki autobusowej lub skierowanie dalej trasy w stronę osiedla przy ul. Sczanieckiej.

- dodaje  rzecznik.

Budowa nowej trasy tramwajowej ICZMP zakłada również modernizację już istniejącego odcinka torowiska do pętli Chojny Kurczaki.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama