Temat wydłużenia linii tramwajowej do Instytutu Centrum Zdrowia Matki w Łodzi pojawił się już kilka lat temu. Wielu łodzian jest w tej kwestii podzielonych, głównie z uwagi na kursujące tam autobusy i istniejącą już pętlę autobusową.
O to, czy budowa nowej tramwajowej do Matki Polki jest potrzebna, spytaliśmy w czwartek, 10 sierpnia, na naszym profilu na Facebooku.
Po dobie od publikacji posta podsumowujemy wyniki.
Tramwaj do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki - potrzebny czy nie?
Na pytanie „Czy uważacie, że budowa nowej trasy tramwajowej do Matki Polki jest potrzebna?” zaproponowaliśmy dwie odpowiedzi: tak i nie. Jako odpowiedź „tak” traktujemy tzw. like, a za odpowiedź „nie” tzw. płaczące emoji.Do momentu publikacji tego artykułu zdecydowana większość - 300 użytkowników - uważa inwestycja za potrzebną. 89 odbiorców twierdzi, że tramwaj do ICZMP jest niepotrzebny.
Dyskusja o potrzebie wydłużenia linii tramwajowej do ICZMP w Łodzi
Znacznie więcej o tym, co sądzą łodzianie na temat tej inwestycji, możemy się dowiedzieć z komentarzy pod postem. Wśród argumentów „za” pojawia się potrzeba budowy nowych tras tramwajowych, znaczenie szpitala oraz poprawa dostępności komunikacyjnej dla okolicznych osiedli przy ul. Rzgowskiej.
- Każda budowa nowej linii tramwajowej ma sens. Każda likwidacja tramwaju jest bez sensu
- skomentował pan Zbigniew.
- Oczywiście, że jest niezbędna! Szpital jest sporym generatorem ruchu, a tramwaje bez sensu kończą teraz w połowie drogi i trzeba się przesiadać na stojące w korkach autobusy. Ponadto należy pamiętać, że za szpitalem jest spore osiedle bloków, a poprawa dostępności MPK to przełożenie się na możliwe przesiadki z aut do komunikacji publicznej, patrz: zmniejszenie korków
- uważa pan Mateusz.
- Uważam, że dojazd do jakiegokolwiek szpitala powinien być jak najłatwiejszy. Więc tak, linia tramwajowa powinna zostać przedłużona. Nie każdy ma samochód i nie każdy ma siłę iść na piechotę
- napisał jeden z komentujących.
Przeciwnicy wydłużenia trasy tramwajowej do ICZMP uważają, że istniejąca obok pętla autobusowa i kursujące tam linie autobusowe są wystarczające, a sama inwestycja jest nietrafiona i warto by było się skupić na trwających remontach, które trzeba dokończyć.
- A może tak skończyć najpierw to, co jest już rozwalone tyle czasu?
- napisała pani Katarzyna.
- Ta inwestycja jest nietrafiona i kosztowna. Obecnie jest krańcówka autobusowa i przejeżdżają inne linie autobusowe. Zniszczenie pasu zieleni na ulicy Rzgowskiej. Mamy tyle ulic i chodników do remontu
- komentuje pan Paweł.
- Zbędny wydatek i niepotrzebne utrudnienia w ruchu. Kolejne awarie tramwajowe oraz przerwy w dostawie prądu i tak zmuszają ludzi do korzystania z autobusów
- uważa pani Paulina.
Pętla Chojny Kurczaki i torowisko na ul. Rzgowskiej do remontu
Przetarg na opracowanie techniczne wydłużenia linii tramwajowej od pętli Chojny Kurczaki do ICZMP został ogłoszony przez Zarząd Inwestycji Miejskich na początku 2023 r.
- Wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na stworzenie dokumentacji dla przebudowy torowiska w ul. Rzgowskiej od „białego kościoła” do krańcówki na Kurczakach. Zwycięską ofertę zgłosiła firma Databout sp. z o. o., która pracuje też nad projektem dla trasy tramwajowej do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki
- informuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Wydłużenie linii tramwajowej do ICZMP planowane jest w trzech wariantach.
- Możliwy przebieg rozważany jest ul. Rzgowską na przedłużeniu obecnego torowiska przy zachowaniu jak największej liczby drzew, a dalej od ul. Paradnej preferowane są dwa przebiegi trasy: al. Matek Polskich do wysokości obecnej krańcówki autobusowej lub skierowanie dalej trasy w stronę osiedla przy ul. Sczanieckiej.
- dodaje rzecznik.
Budowa nowej trasy tramwajowej ICZMP zakłada również modernizację już istniejącego odcinka torowiska do pętli Chojny Kurczaki.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.