Zaawansowane prace trwają szczególnie na przystanku Łódź Polesie, gdzie na głębokości 24 metrów powstały już perony.
Przystanek Łódź Polesie ma być najbardziej oblegany
Choć tarcza Katarzyna od miesięcy nie posunęła się do przodu, to prace nie zwalniają przy przygotowywaniu przystanku Łódź Polesie. Znajdzie się on przy ulicy Ogrodowej, tuż obok łódzkiej Manufaktury.To właśnie z tego względu, przystanek Łódź Polesie, może stać się jednym z najważniejszych i najczęściej wybieranych węzłów komunikacyjnych w Łodzi.
Podziemna stacja będzie składać się z trzech kondygnacji: poziom -1, gdzie znajdzie się hol komunikacyjny z dostępem od strony północnej i południowej; poziom -2 z zapleczem technicznym oraz poziom -3, gdzie znajdą się perony i tory, do których prowadzić będą windy i schody ruchome.
Obecnie na placu budowy prowadzone są intensywne prace. Wykonano ściany boczne, filary oraz płyty kondygnacyjne, a perony o długości 150 metrów są już gotowe. Rozpoczęto montaż schodów, szybów windowych oraz murowanie pomieszczeń technologicznych. Postępy widoczne są również na poziomie -2, gdzie powstają ścianki działowe.
Źródło: PKP PLK
Postępy na przystankach Łódź Śródmieście i Łódź Koziny
Na przystanku Łódź Śródmieście (w rejonie skrzyżowania ul. Zielonej z ul. Zachodnią i al. Kościuszki) usunięte zostały wszystkie kolizje z infrastrukturą zewnętrzną. Wykonano komplet ścian szczelinowych. Trwają prace konstrukcyjne, a z wnętrza przystanku wydobywana jestRównież na przystanku Łódź Koziny (u zbiegu al. Włókniarzy i ul. Drewnowskiej), który jest największym obiektem na trasie tunelu, postępuje zbrojenie najniższego poziomu -3. Poziom -2 jest zabudowywany stropem. Rozpoczyna się stawianie filarów, na których wsparty zostanie kondygnacja poziomu -1.
W wydrążonych tunelach jednotorowych między Kozinami a Kaliską i Żabieńcem prowadzone są prace związane z betonowym podtorzem. Na podbudowie o wysokości 70 cm układane będą kolejne warstwy nawierzchni torowej, uwzględniające systemy redukcji hałasu i drgań.
W rejonie Żubardzia, gdzie umiejscowione były komory startowe dla tarcz TBM, prowadzone są roboty konstrukcyjne. Zachodnia komora, skąd wyruszała Faustyna, została już zabudowana. Przy wschodniej, skąd startowała Katarzyna, roboty konstrukcyjne są na ukończeniu.
W tym miejscu znajdą się perony techniczne i pomieszczenia dla pracowników kolei i obsługi.
Drążąca tunel maszyna TBM Faustyna zakończyła już pracę i jest demontowana. TBM Katarzyna natomiast natrafiła na trudne warunki gruntowe w okolicach alei 1 Maja. Wzmocniono teren pod zagrożonymi kamienicami, a prace zabezpieczające budynki trwają. Wznowienie pracy maszyny nastąpi po zakończeniu niezbędnych analiz geotechnicznych.
Bezpieczeństwo mieszkańców i przyszłych pasażerów
Jak informuje PKP PLK, lokatorzy budynków zagrożonych w wyniku drążenia tunelu zostali tymczasowo przeniesieni do hoteli finansowanych przez wykonawcę, gdzie zapewniono im zakwaterowanie i wyżywienie.Istnieje również możliwość otrzymania ekwiwalentu finansowego, zamiast skorzystania z hotelu. Wszelkie decyzje dotyczące budowy podejmowane są na podstawie analiz ekspertów, z zachowaniem najwyższych standardów technicznych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.