reklama
reklama

To już pewne: Sieć Piotr i Paweł zmieni logo na SPAR

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

To już pewne: Sieć Piotr i Paweł zmieni logo na SPAR - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Sklepy Piotr i Paweł na terenie całej Polski dołączają do międzynarodowego holdingu z wieloletnim doświadczeniem w sektorze detalicznym i będą systematycznie zmieniały logo na SPAR. Po fali kłopotów Piotra i Pawła przejęcie grupy przez zagraniczną spółkę to szansa na utrzymanie sieci delikatesów, które dotąd stanowiły polski kapitał prywatny.
reklama

Przypomnijmy, że jeszcze kilka miesięcy temu wiele wskazywało na to, że sieć sklepów Piotr i Paweł może podzielić losy innych polskich delikatesów - Alma, które zniknęły z rodzimego rynku w 2017 roku. Sieć Piotr i Paweł założyli w 1990 r. Piotr, Paweł i Eleonora Wosiowie. Problemy finansowe dotknęły firmę jesienią 2017 r. Klienci zderzali się z brakiem towaru na półkach, a dostawcy mieli problem z uzyskaniem należnych płatności. Gdy zrobiło się głośno o poszukiwaniu inwestora dla delikatesów Piotr i Paweł, w 2018 r. bliska kupna firmy Wosiów była portugalska spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów pod marką Biedronka. Portugalczycy dokonali jednak przejęcia zaledwie kilku sklepów, by zamienić je w dyskonty pod własną marką.

Kres zamieszania wokół przejęcia Piotra i Pawła

Przejęciem sklepów Piotr i Paweł zainteresowała się pod koniec kwietnia br. firma Spar Group, która w lipcu br. wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o decyzję w sprawie przeniesienia własności udziałów spółki Grupa Piotr i Paweł sp. z o.o. W międzyczasie wokół przejęcia Piotra i Pawła powstało zamieszanie pomiędzy firmami Spar Group i Spar Polska, które formalnie łączy już tylko nazwa. Spar Group wypowiedział bowiem licencję swojemu dotychczasowemu przedstawicielowi na rynek polski. Spar Polska nie godziło się na używanie tej marki w Polsce utrzymując, że ma do tego wyłączne prawo w kraju nad Wisłą. Sprawy toczyły się przed sądami w Polsce i Holandii. O konflikcie wokół rebrandingu sieci Piotr i Paweł informowaliśmy w materiale Rebranding sieci Piotr i Paweł pod znakiem zapytania?

Ostatecznie, jak wynika z oficjalnego komunikatu przekazanego w ostatnich dniach redakcji TuŁódź.pl, przejęcie sklepów Piotr i Paweł przez Spar Group staje się faktem:

„SPAR GROUP – wyłączny operator licencji SPAR na terenie Polski – sfinalizował umowę przeniesienia własności udziałów spółki Grupa Piotr i Paweł sp. z o.o. Tym samym zrealizowane zostały założenia planu inwestycyjnego i wykonano decyzję UOKiK w sprawie koncentracji sieci” – czytamy w komunikacie Spar Group z 2 października br.

Nowy inwestor informuje, że sklepy Piotr i Paweł dołączą do międzynarodowego holdingu i będą systematycznie zmieniały logo na SPAR. Podjęto już kroki związane z wyciągnięciem polskiej spółki z finansowej zapaści, a plan zakłada rozwój sieci pod nową marką w Polsce.

“Zgodnie z zapowiedziami intensywnie pracujemy nad budową sieci detalicznej SPAR w Polsce, a finalizacja umowy przejęcia udziałów w Grupie Piotr i Paweł to ważny etap dla współpracujących z nami detalistów. Dofinansowaliśmy sieć, aby mogła wykonać założenia postępowania sanacyjnego i przygotowujemy rebranding sklepów. Naszym celem jest, by sieć SPAR osiągnęła w Polsce ponad 150 sklepów do końca 2020 roku” – powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu WASZ SKLEP SPAR.

Rozwój sieci delikatesów pod nową marką

Spar Group jako inwestor wspiera przejętą sieć Piotr i Paweł w spłacie zobowiązań, negocjacji umownych i rozwoju. „Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. Zgodnie z planem, w systemie logistycznym będzie wkrótce dostępne ponad 6.500 produktów od prawie 500 dostawców” – informuje firma.

W ramach rozwoju na polskim rynku Spar Group zapowiada m.in. utworzenie nowoczesnego centrum dystrybucyjnego służącego obsłudze detalistów, które ma stanowić uzupełnienie i rozszerzenie potencjału logistycznego dotychczasowej infrastruktury Grupy Piotr i Paweł.

 „Polski rynek detaliczny jest wyjątkowy, gdyż działa na nim bardzo wielu niezależnych detalistów. To dla nas szansa na zbudowanie świetnie działającej sieci partnerskiej, opartej na pełnej dobrowolności współpracy i silnie wspieranej przez międzynarodowego inwestora. Doświadczenie dojrzałych rynków europejskich pokazuje, że konsolidacja jest nieunikniona – a dobry, sprawdzony i wiarygodny partner będzie w niedługiej przyszłości niezbędny dla większości niezależnych właścicieli sklepów ” – dodaje Tomasz Syller.

Dotychczasowi partnerzy sieci sklepów Piotr i Paweł mogą zawrzeć nowe umowy współpracy według standardów obowiązujących w sieci zarządzanej przez WASZ SKLEP SPAR. W tym kontekście nowy inwestor zapewnia o korzystnych warunkach, uwzględniających formaty prowadzenia sklepów pod kątem zapotrzebowania danego partnera, optymalny asortyment produktów i promocje dla klientów.

The SPAR Group Ltd. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w RPA. W latach 60. firma stała się wyłącznym master franczyzodawcą SPAR w Republice Południowej Afryki. Obecnie The SPAR Group Ltd. prowadzi działalność również w innych krajach afrykańskich, w tym w Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho, Suazi. Spar Group działa również w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii i Szwajcarii, a także na Sri Lance.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama