Uczniowie szkół podstawowych na Widzewie w Łodzi sprawdzili się w konkurencjach dot. ochrony środowiska
!reklama!Po przeczytaniu informacji dot. konkursu, dzieci z klasy 4D ze Szkoły Podstawowej nr 34 w Łodzi (wspierane przez rodziców, nauczycielkę biologii oraz wychowawcę) zdecydowały się przystąpić do projektu.
- Udział w projekcie polegał na wykonywaniu ponad 100 zadań w okresie 3 miesięcy. Zadania polegały między innymi na: dokumentowaniu działań pro ekologicznych wykonanych w domu, ale także na osiedlu czy w lesie. Do tych zadań zaliczamy wykonywanie ekologicznych ozdób świątecznych, ekologicznych kosmetyków, tworzenie przedmiotów z surowców wtórnych oraz poprawnej segregacji. W trakcie 3 miesięczne rywalizacji konieczne było odpowiadanie na pytaniach dotyczące segregacji śmieci, zasad Zero Waste oraz wiedzy ogólnej dotyczącej ekologii. Zadania pojawiały się codziennie, wymagało to samodyscypliny i zaangażowania. – relacjonuje Pani Agnieszka Błażejczyk, dyrektorka SP 34 w Łodzi.
Konkurencje były przyporządkowane do modułów. Jeden z nich – „Chronię Zasoby” zawierał zadania polegające na ochronie zasobów naturalnych z wykorzystaniem rzetelnej wiedzy o eksploatacji Ziemi m.in. masowej wycinki drzew. „Zero waste’owe ozdoby” to jedno z wyzwań, w którym młodzi ekolodzy mieli za zadanie stworzyć świąteczne zero waste’owe dekoracje, które będą alternatywą świątecznych, sklepowych dekoracji.
- Jednymi z najtrudniejszych zadań było danie nowego życia przedmiotom, które miały wylądować w śmietniku oraz zadania z prawidłowego sortowania odpadów. Jednym z ostatnich zadań był spacer do lasu i pozbieranie w nim śmieci. Dzieci już wtedy doskonale wiedziały do jakich pojemników co wyrzucać, a dzięki efektom sprzątania czuły się jak prawdziwi bohaterowie. – dodaje dyrektorka placówki.
Wśród konkurencji uczniowie sprawdzili się również w zadaniu „Redukuję Odpady”, czyli kategorii, która skupiała się przede wszystkim na ograniczeniu produkcji śmieci i segregacji odpadów. Zadanie „Eko wynalazca” dało możliwość dania drugiego życia staremu, niepotrzebnemu przedmiotowi.
Jak zachowania uczniów szkół podstawowych w Łodzi zmieniły się po zakończeniu projektu?
Oprócz niewątpliwych walorów edukacyjnych, poprzez uczestnictwo w projekcie uczniowie mogli zdobyć wspólną nagrodę.- Uczniowie udział w konkursie potraktowali jako możliwość zwiększenia swojej świadomości ekologicznej, efektywnego wykorzystania czasu w trakcie pandemii, wspólnej rywalizacji, ale również możliwości zdobycia nagrody jaką była klasowa wycieczka do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. – tłumaczy Pani Agnieszka Błażejczyk, dyrektorka SP 34 w Łodzi.
Dyrektorka placówki podkreśla, że dzięki udziałowi w projekcie dzieci zwracają uwagę na proekologiczne postawy wśród otaczających je osób – są uwrażliwione na problemy związane z marnowaniem jedzenia, segregacją śmieci czy ich nadmierną produkcją. Nabyte umiejętności z pewnością pozostaną na dłużej z uczniami klasy 4D oraz ich rodzinami.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.