Tunelu średnicowy w Łodzi - tory się nie łączą
O sprawie napisał Piotr Rachwalski, ekspert ds. Transportu i były szef Kolei Dolnośląskich. Opublikował zdjęcie, na którym widać tory wylotowe z tunelu średnicowego. Nie łączą się ze sobą."NIE PYKŁO Miód. Łódź, przebudowa trasy w rejonie al. Włókniarzy i Srebrzynskiej, pod wylot torów z tunelu średnicowego od strony Fabrycznej. "Jakaś kucha projektowa związana ze zmianami lokalizacji torowisk. Tory położone są też na różnej wysokości :)" fot. Magdalena Garczarczyk - dzięki! PKP PLK Lubię to!" - czytamy na Facebooku Piotra Rachwalskiego.
PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą
PKP PLK tłumaczą, że to nie jest wpadka.- Przyjęta technologia prac wynikała z konieczności utrzymania przejścia kładką dla pieszych na ul Srebrzyńskiej. Podpora starej kładki stała na trasie budowy nowego toru. Po wybudowaniu nowej kładki i usunięciu przeszkody (demontażu starej kładki), tor zostanie umieszczony w docelowym miejscu. Wykonawca modernizacji stacji Łódź Kaliska nasunie tor – od strony Łodzi Żabieniec w wyznaczone miejsce i połączy z torem wybudowanym od strony Łodzi Kaliskiej. Takie działanie jest zgodne ze sztuką budowlaną - mówi Rafał Wilgusiak, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Piotr Rachwalski odniósł się do wyjaśnień PKP.
- Przeczytałem wyjaśnienia PKP PLK i nadal uważam, że coś jest nie tak. Nie winie już tylko wykonawcy, ale bardziej nadzór zleceniodawcy i braki kompetencji, koordynacji i dbałości o grosz publiczny po stronie zlecającego, czyli narodowego operatora infrastruktury PLK - pisze na swoim Facebooku Piotr Rachwalski, były szef Kolei Dolnośląskich.
- Tor zapięty, kompletny, można przesunąć, podbijarka torowa robi to np. o 10 czy 15 cm, ale nie powinno się całego zapiętego toru na złączach sprężystych przesuwać o 2 metry w bok! Takie przesunięcie torów może powodować mikropęknięcia, naprężenia powodując dalsze problemy podczas użytkowania toru. Wyjaśnienia PKP PLK są słabo przekonujące, nie mam zastrzeżeń do wykonawcy prac, bo o ich zakresie i sposobie realizacji decyduje zlecający PKP PLK. Jednak albo rok temu, albo teraz ktoś się wykazał brakiem perspektywicznego i gospodarskiego myślenia - dodaje Piotr Rachwalski.
Przypomnijmy, że tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec).
W ramach projektu powstaną nowe przystanki Łódź Polesie, Łódź Śródmieście, Łódź Koziny, które będą zintegrowane z komunikacją miejską i ułatwią mieszkańcom codzienne podróże.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.