reklama
reklama

Wpadka na budowie tunelu średnicowego w Łodzi? Co się stało, że tory się nie połączyły? PKP PLK wyjaśnia

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Wpadka na budowie tunelu średnicowego w Łodzi? Co się stało, że tory się nie połączyły? PKP PLK wyjaśnia - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźW Łodzi trwa budowa tunelu średnicowego, mającego połączyć dworzec Łódź Fabryczny z dworcem Łódź Kaliska. Jednak od niedzieli w internecie krąży zdjęcie, które ukazuje, że tory nie łączą się ze sobą. Dlaczego? PKP Polskie Linie Kolejowe wyjaśniają, że jednak do błędu nie doszło.
reklama

Tunelu średnicowy w Łodzi - tory się nie łączą

O sprawie napisał Piotr Rachwalski, ekspert ds. Transportu i były szef Kolei Dolnośląskich. Opublikował zdjęcie, na którym widać tory wylotowe z tunelu średnicowego. Nie łączą się ze sobą.

"NIE PYKŁO Miód. Łódź, przebudowa trasy w rejonie al. Włókniarzy i Srebrzynskiej, pod wylot torów z tunelu średnicowego od strony Fabrycznej. "Jakaś kucha projektowa związana ze zmianami lokalizacji torowisk. Tory położone są też na różnej wysokości :)" fot. Magdalena Garczarczyk - dzięki! PKP PLK Lubię to!" - czytamy na Facebooku Piotra Rachwalskiego.

reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą

PKP PLK tłumaczą, że to nie jest wpadka.

- Przyjęta technologia prac wynikała z konieczności utrzymania przejścia kładką dla pieszych na ul Srebrzyńskiej. Podpora starej kładki stała na trasie budowy nowego toru. Po wybudowaniu nowej kładki i usunięciu przeszkody (demontażu starej kładki), tor zostanie umieszczony w docelowym miejscu. Wykonawca modernizacji stacji Łódź Kaliska nasunie tor – od strony Łodzi Żabieniec w wyznaczone miejsce i połączy z torem wybudowanym od strony Łodzi Kaliskiej. Takie działanie jest zgodne ze sztuką budowlaną - mówi Rafał Wilgusiak, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Mateusz Kuligowski

reklama

Piotr Rachwalski odniósł się do wyjaśnień PKP.

- Przeczytałem wyjaśnienia PKP PLK i nadal uważam, że coś jest nie tak. Nie winie już tylko wykonawcy, ale bardziej nadzór zleceniodawcy i braki kompetencji, koordynacji i dbałości o grosz publiczny po stronie zlecającego, czyli narodowego operatora infrastruktury PLK - pisze na swoim Facebooku Piotr Rachwalski, były szef Kolei Dolnośląskich.

- Tor zapięty, kompletny, można przesunąć, podbijarka torowa robi to np. o 10 czy 15 cm, ale nie powinno się całego zapiętego toru na złączach sprężystych przesuwać o 2 metry w bok! Takie przesunięcie torów może powodować mikropęknięcia, naprężenia powodując dalsze problemy podczas użytkowania toru. Wyjaśnienia PKP PLK są słabo przekonujące, nie mam zastrzeżeń do wykonawcy prac, bo o ich zakresie i sposobie realizacji decyduje zlecający PKP PLK. Jednak albo rok temu, albo teraz ktoś się wykazał brakiem perspektywicznego i gospodarskiego myślenia - dodaje Piotr Rachwalski.

reklama

Przypomnijmy, że tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec). 

W ramach projektu powstaną nowe przystanki Łódź Polesie, Łódź Śródmieście, Łódź Koziny, które będą zintegrowane z komunikacją miejską i ułatwią mieszkańcom codzienne podróże.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama