reklama
reklama

Przetarg na 52 nowe autobusy dla Łodzi! Najważniejsze wyposażenie, silnik czy cena?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: UMŁ

Przetarg na 52 nowe autobusy dla Łodzi! Najważniejsze wyposażenie, silnik czy cena? - Zdjęcie główne

Przetarg na 52 nowe autobusy dla Łodzi! Wyposażenie, silnik czy cena? | foto UMŁ

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

MPK ŁódźMPK Łódź zdecydowało o powiększeniu floty łódzkich autobusów! O wygraną w przetargu walczą 3 firmy – EvoBus, Solaris Bus & Coach oraz MAN Truck & Bus. W jakich kategoriach MPK Łódź punktuje oferty?
reklama

Przetarg na wynajem 52 nowych autobusów dla Łodzi

Spółka łódzkiego MPK chce powiększyć tabor autobusowy o 52 pojazdy. Nowe autobusy mają zastąpić pierwsze Solarisy Urbino 18 z 2008 roku. Najem pojazdów ma trwać 10 lat i obejmować także obsługę i naprawy w trakcie tego okresu. 

 W przetargu wezmą udział:

  • EvoBus Polska z Pekao Leasing – 193,9 mln złotych.
  • Solaris Bus & Coach z Millenium Leasing – 231,6 mln złotych.
  • MAN Truck & Bus Polska z PKO Leasing – 224, 5 mln złotych.
Najtańszą opcją są autobusy EvoBus, na drugim miejscu Solaris Bus & Coach, najdroższe są pojazdy marki MAN Truck & Bus. 

reklama

MPK ocenia oferty- priorytetami cena, silnik i wyposażenie

Choć cena oczywiście gra bardzo istotną rolę – spółka bierze pod uwagę także m.in. wyposażenie pojazdów w moduł mild hybrid (wyposażenie pojazdów w moduł hybrydowy - elektryczny, który będzie wspomagał pracę silnika spalinowego) oraz wyposażenie autobusu. 

Wszystkie autobusy, zgodnie z warunkami zamówienia, posiadają: elektroniczny system informacji pasażerskiej (tablice informacyjne, urządzenia głośnomówiące), autokomputer, cyfrowy system rejestracji obrazu, system informacji wizualnej oraz system automatycznego zliczania pasażerów. We wszystkich autobusach znajdą się także automaty do sprzedaży biletów oraz klimatyzacja. 

reklama

Długość niskopodłogowych pojazdów ma mieścić się w przedziale 17,5 - 18,75 metra. Autobusy mają posiadać układ drzwi 2:2:2:2 oraz zabudowaną kabinę kierowcy. W autobusach zapewniono możliwość przewiezienia minimum 135 pasażerów, w tym 38 na miejscach siedzących. Wśród pożądanych parametrów techniczno-użytkowych ocenie podlega także: system bezpieczeństwa i wspomagania, długość pomostu dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego (umiejscowionego na wprost drugich drzwi) oraz wykonanie siedzeń pasażerskich z nanocząsteczek likwidujących i powstrzymujących rozwój mikroorganizmów.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama