reklama
reklama

Łódź. Wybory 2024. Aleja Włókniarzy jak droga szybkiego ruchu? Tak chce Konfederacja

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Wikipedia

Łódź. Wybory 2024. Aleja Włókniarzy jak droga szybkiego ruchu? Tak chce Konfederacja - Zdjęcie główne

Bezkolizyjne skrzyżowania, budowa kładek dla pieszych, wiaduktów dla pojazdów i ekrany dźwiękochłonne – tak mogłaby wyglądać al. Włókniarzy zdaniem polityków Konfederacji. | foto Wikipedia

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polityka Bezkolizyjne skrzyżowania, budowa kładek dla pieszych, wiaduktów dla pojazdów i ekrany dźwiękochłonne – tak mogłaby wyglądać al. Włókniarzy zdaniem polityków Konfederacji. Przedstawiciele ugrupowania spotkali się z dziennikarzami, by opowiedzieć o swojej wizji zwiększenia przepustowości na często zakorkowanej alei.
reklama

Konfederacja w swej kampanii samorządowej konsekwentnie stawia na rozwiązania usprawniające transport i komunikację samochodową w mieście. Po poniedziałkowej prezentacji dotyczącej powrotu do pomysłu budowy parkingu podziemnego pod pl. Dąbrowskiego, w środę przedstawiła własną wizję związaną z przebudową al. Włókniarzy.

- Proponujemy rozpoczęcie procesu poprawy przez przepustowości alei Włókniarzy poprzez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań docelowo na całej jej długości - wyjaśniała Klaudia Domagała, która kandyduje na fotel prezydenta Łodzi w kwietniowych wyborach samorządowych.  

Aleja Włókniarzy jak droga szybkiego ruchu

Zdaniem kandydatki konfederacji pierwsze działania powinny zbiec się z planowanym remontem skrzyżowania ul. Srebrzyńskiej i al. Włókniarzy. 

- Urząd Miasta Łodzi zaplanował w ramach przebudowy połączenie torów tramwajowych z ulicy Srebrzyńskiej z torowiskiem na al. Włókniarzy – mówiła Klaudia Domagała. - To spowoduje utrudnienia w trakcie przebudowy oraz po niej przedłuży znacznie cykl czerwonego światła dla kierowców. Czekać więc będą nas jeszcze większe korki. Uważamy, że remont powinien być przygotowany bardziej kompleksowo. Nowe skrzyżowanie powinno uwzględniać możliwość późniejszego przedłużenia przez tory kolejowe i połączenia dwóch odcinków ulicy Srebrzyńskiej. Proponujemy, aby aleja Włókniarzy w tym samym czasie została zazieleniona, a wiadukty, które na niej by powstały (w ramach bezkolizyjnych skrzyżowań) osłonięte byłyby ekranami dźwiękochłonnymi.

Zdaniem kandydatki inwestycja powinna zostać rozłożona na lata. Jako przykład podobnego rozwiązania podała ona przebudowę Drogi Krajowej przecinającej Częstochowę. 

- Ta inwestycja była warta 359 milionów złotych, z czego w 200 milionów zł pochodziło z dofinansowania – wyjaśniała Klaudia Domagała. - Zbudowano bezkolizyjne skrzyżowania, wiadukty, jeden most, trzy kładki. Dodatkowo przebudowano 6 km drogi w standardzie 2×3 wraz z całą infrastrukturą. 

Czytaj też: 

 

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama