reklama
reklama

Chwalimy i kupujemy coraz więcej biletów. Podsumowanie roku w komunikacji miejskiej w Łodzi

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Chwalimy i kupujemy coraz więcej biletów. Podsumowanie roku w komunikacji miejskiej w Łodzi  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Według badań przeprowadzonych w zeszłym roku, 70 proc. pasażerów łódzkiej komunikacji miejskiej ocenia ją jako dobrą lub raczej dobrą, a prawie trzy czwarte z nich poleciłoby innym korzystanie z jej usług. Co więcej, w Łodzi rośnie liczba sprzedanych biletów MPK. 
reklama

Okazuje się, że, wbrew potocznej opinii, łodzianie są zadowoleni z komunikacji miejskiej. Według badań przeprowadzonych w 2019 roku wśród pasażerów MPK, 70 proc. z nich ocenia miejski transport zbiorowy jako dobry lub raczej dobry. Z kolei 74 proc. z nich, na podstawie swoich doświadczeń, poleciłoby innym podróż tramwajem lub autobusem miejskiej spółki. Jak jednak przyznają urzędnicy, tak dobre oceny łodzian nie oznaczają, że przed Zarządem Dróg i Transportu oraz Zarząd Inwestycji Miejskich nie ma jeszcze dużo pracy nad poprawą jakości infrastruktury, taboru i oferty.

!reklama!

Wraz z ocenami jakości, rośnie również sprzedaż biletów. Według danych ZDiT:

  • W 2019 r. sprzedane zostało 27 505 634 biletów czasowych i 1 134 170 migawek.
    W 2018 r. sprzedane zostało 27 141 124 biletów czasowych i 1 129 883 migawek.
    W 2017 r. sprzedane zostało 26 339 763 biletów czasowych i 1 014 656 migawek
Pasażerowie coraz częściej kasują także zakupione bilety. Średnio w ciągu dnia komunikacją miejską podróżuje ok. 750 tys. osób. W ciągu roku zaś liczba ta oscyluje wokół 300 mln.

- Od 2017 roku mamy tendencję wzrostową. Przypomnę, że to jest ten moment, kiedy tak naprawdę zaczęła funkcjonować tzw. rewolucja komunikacyjna. Spotykała się ona może z niezbyt miłym przyjęciem na początku, ale jednak zainteresowanie kupnem biletów wzrosło. Na biletach czasowych mamy milion sztuk wzrostu sprzedaży, a na biletach okresowych wzrost z miliona do miliona stu tysięcy, czyli tak naprawdę o 10 procent - powiedział radny miejski, Marcin Hencz

Łodzianie coraz częściej kupują bilety za pomocą aplikacji mobilnych. Porównując 2018 r. z 2019 r. sprzedaż Migawek przez Internet wzrosła o 2% i stanowi 9% wszystkich zakupionych biletów okresowych. Te zmiany widać także jeśli chodzi o zakup biletów czasowych. W 2019 r. 7 proc. wszystkich zakupionych biletów tego typu zostało nabyte właśnie przez aplikację na telefon.

Z danych wynika także, że łodzianie najchętniej kupują bilety czasowe w biletomatach. To aż 44 proc. wszystkich zakupionych biletów tego typu. Z kolei Migawki są najczęściej (58 proc.) kupowane za pomocą terminali. Bez zmian na poziomie ok. 235 tys. sztuk utrzymuje się dostępny na trasie linii 10 Open Payment System.

Wśród biletów czasowych najbardziej popularne są bilety 20 minutowe, obecnie ważne 40 minut. W 2019 r. sprzedane zostało 13 893 803 takich biletów. W 2018 r. było to 11 144 775, a w 2017 r. 9 327 983.

Wśród migawek największą popularnością cieszą się bilety 30 dniowe. W 2017 r. sprzedanych zostało 292 542 miesięcznych migawek. W 2018 r. już 424 919, a w 2019 r. 422 701.

Ogółem 2/3 sprzedawanych w Łodzi biletów to bilety okresowe, a pozostała część to bilety czasowe.

- Coraz więcej osób konwertuje się z biletów czasowych na bilety okresowe. Widzimy takie różnice, że osoby przechodzą na to, żeby regularnie korzystać z komunikacji publicznej - powiedział Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu

Ciekawie wyglądają również dane dotyczące ściągalności opłat dodatkowych za brak ważnego biletu. Rocznie z tego tytułu trafia do kasy miasta prawie 7 mln złotych.

W najbliższych latach w Łodzi zostanie zainwestowanych kilkaset milionów złotych w nową infrastrukturę i tabor. Na łodzian czekają więc kolejne spore utrudnienia, ale, jak twierdzą urzędnicy, ważny jest efekt finalny. Jako przykład podają wyremontowana trasę W-Z. Po zakończeniu prac wyraźnie wzrosła liczba pasażerów na liniach, które podróżują odnowioną trasą.

Źródło: UMŁ / Radio Parada

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama