Wniosek o wydłużenie prac przy budowie tunelu średnicowego pod Łodzią wykonawca prac złożył w środę 5 lutego.
Kiedy nastąpi koniec budowy tunelu kolejowego pod Łodzią?
Dotychczasowa data zakończenia prac, tj. czerwiec 2026 jako data zakończenia budowy i grudzień 2026 jako uruchomienie pierwszych pociągów przechodzą do historii. Nową datą jest czerwiec 2027 - finał budowy. O nowym terminie uruchomienia pociągów jeszcze się nie mówi.
- Generalny wykonawca budowy tunelu średnicowego w Łodzi, PBDiM Mińsk Mazowiecki 5 lutego wystąpił z wnioskiem do zamawiającego PKP PLK o przedłużenie terminu budowy tunelu średnicowego w Łodzi o 12 miesięcy. Powodem są problemy techniczne niemożliwe do przewidzenia przez obie strony
- informuje Piotr Grabowski, rzecznik prasowy tunelu, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o. z/s. w Mińsku Mazowieckim.
Na ręce PKP Polskich Linii Kolejowych trafił także nowy harmonogram prac. Przypomnijmy, spółka wezwała wykonawcę prac do przedstawienia realistycznych terminów robót na początku lutego. O sprawie pisaliśmy tutaj: Inwestor kontra wykonawca tunelu kolejowego pod Łodzią. Kiedy pojawi się aktualny harmonogram prac?
- Wykonawca budowy tunelu średnicowego w Łodzi, PBDiM Mińsk Mazowiecki wysłał do Zamawiającego PKP PLK aktualny harmonogram realizacji inwestycji. Harmonogram ten uwzględnia okoliczności uzgadniania rozwiązań technicznych czynionych w okresie od 2022 do 2024 roku. Do zamawiającego trafił także wniosek o zmianę terminu zakończenia inwestycji
- dodaje rzecznik.
Jest nowy harmonogram prac na placu budowy tunelu średnicowego
Budowa tunelu kolejowego cały czas trwa, a wśród największych aktualnych problemów jest drążenie TBM Katarzyna. Maszyna utknęła pod kamienicą przy al. 1 Maja 21 i stoi w miejscu od kilku miesięcy. Dla mieszkańców kamienic na trasie drążenia oznacza to, że ich pobyt poza domem cały czas się wydłuża. Zamiast zapowiadanych dwóch tygodni - uzbierało się już sześć miesięcy.
- Zakończono już prace przy budowie mniejszych tuneli i trwa ich wyposażanie. Od marca rozpocznie się w nich montaż nawierzchni torowych. Natomiast budowa dużego tunelu jest zrealizowany w 53%. Kontynuowane są prace instalacyjne, m.in. zakupiono materiały w postaci wind, schodów ruchomych czy systemów teletechnicznych i sterowania ruchem kolejowym. Materiały te są już składowane na placu budowy i czekają na montaż. Budowa trzech podziemnych przystanków jest już na mocno zaawansowanym etapie, natomiast wymagane jest doprecyzowanie ostatecznych rozwiązań architektonicznych, aby odpowiadały oczekiwaniom miasta i PLK
- podkreśla Piotr Grabowski, PDBiM.
Kiedy mieszkańcy z kamienic na trasie drążenia powrócą do swoich domów?
Wykonawca nie kryje, że z powodów "niespodzianki", którą odkryto na trasie drążenia konieczne było zmienić sposób drążenia. Na kwiecień i maj zapowiedziano test stanu technicznego kamienic.
- Z uwagi na wystąpienie anomalii gruntowej – kurzawki w okolicy obecnej lokalizacji TBM należało zmienić technologię wykonywania robót, tak aby skonsolidować rejon wokół maszyny. W związku z tym na przełomie kwietnia i maja, gdy tarcza będzie w tzw. bloku postojowym, który zamiast na boisku musi być wykonany w miejscu ulicy 1 Maja, zostanie przeprowadzona ocena stanu technicznego kamienic przez ekspertów. Jeżeli budynki będą bezpieczne, to mieszkańcy będą mogli wrócić do swoich lokali
- dodaje rzecznik.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.