Reklama

Reklama

Objawienie świętej Faustyny. Potencjał turystyczny Łodzi czy historia nie na sprzedaż?

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: Wikipedia

Objawienie świętej Faustyny. Potencjał turystyczny Łodzi czy historia nie na sprzedaż? - Zdjęcie główne

Objawienie świętej Faustyny. Potencjał turystyczny Łodzi czy historia nie na sprzedaż? | foto Wikipedia

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Historia objawienia św. Faustyny znana jest na całym świecie, jednak nie przyciąga do Łodzi zbyt wielu turystów. Celem zagranicznych i polskich pielgrzymek znacznie częściej jest Częstochowa, Licheń lub Wadowice, choć to w Łodzi św. Faustynie objawił się Chrystus. Bloger Kosma Nykiel zainspirował nas do zadania pytania – czy Łódź powinna promować tę historię wśród turystów?

Reklama

Objawienie świętej Faustyny w Łodzi

Postać św. Faustyny jest rozpoznawalna na całym świecie, zwłaszcza wśród chrześcijan. Jednak niezależnie od wyznania historia świętej Faustyny jest wyjątkowa, niepowtarzalna i godna zainteresowania. Objawienie miało miejsce w Parku im. J. Słowackiego w Łodzi, obok rosnącego do dziś drzewa - według historii, podczas ludowych zabaw, młodej kobiecie miał objawić się Jezus Chrystus, aby poprosić o jej służbę i wstąpienie do zakonu. 

Św. Faustyna przyczyniła się także do powstania jednego z najbardziej znanych w historii chrześcijaństwa obrazów - Jezusa Chrystusa Miłosiernego. Obraz stworzono na podstawie opisanego przez kobietę objawienia w celi płockiego klasztoru. Jezus Chrystus miał polecić namalowanie obrazu właśnie według tej wizji. 

Pomimo tak niesamowitej historii, apostołka Bożego Miłosierdzia nie jest jednak kojarzona bezpośrednio z Łodzią, w której doznała pierwszego objawienia, ani ze wsią Głogowiec w powiecie łęczyckim, czyli miejscem urodzenia świętej.

Czy historia św. Faustyny powinna być promowana w łódzkiej turystyce?

To właśnie na ten temat na Facebooku rozwinęła się gorąca dyskusja - na profilu „Kosmografie – pisze Kosma Nykiel” autor zamieścił budzący emocje post.

- […] Kiedy przyjechałem do domu moich kenijskich znajomych, jedną z pierwszych rzeczy, która rzuciła mi się w oczy był ten obraz (przyp. red. Obraz Jezusa Chrystusa Miłosiernego) – szczególnie zwracając uwagę na podpis. Opisana jest tam historia Faustyny. Nie wchodząc w szczegóły, kiedy poznałem resztę rodziny, na pytanie skąd jestem, odpowiedziałem że z miasta w Polsce, w którym wydarzyła się opisywana historia. […] Rodzina była zafascynowana, od razu skojarzyli Łódź z czymś, co dobrze znają – mimo, że nigdy w życiu o naszym mieście nie słyszeli. A my chyba nie doceniamy potencjału tej historii i promocji Łodzi, którą za sobą ona niesie – przeczytamy we fragmencie postu.

Post wzbudził wiele reakcji i komentarzy – opinie komentujących były jednak podzielone.

- Też zawsze uważałem, że nie wykorzystujemy naszych szans w turystyce pielgrzymkowej. Kult Faustyny jest ogólnoświatowy – podkreśla komentujący.

- Pytanie czy taka promocja byłaby etyczna – pyta internauta.

- Można nie być wierzącym czy generalnie religijnym, ale obraz ten jest wśród chrześcijan znany i jakby nie patrzeć jego historia wiąże się z Łodzią. Zatem jest to potencjalnie atrakcyjny produkt turystyczny, który warto odpowiednio eksponować – odpowiada użytkownik.

- Chciałam kiedyś zrobić projekt dla Łodzi o św. Faustynie, no ale wiecie, w Łodzi takie tematy średnio na jeża są oczekiwane. W parafii Jezuici Łódź jest codziennie transmitowana Koronka do Bożego Miłosiedzia na kanale na YouTube – codziennie włącza tę transmisję średnio 5 tys. ludzi z całego świata, dzień w dzień (!) Jest to fenomen – pisze internautka.

Głos w komentarzach zabrała także Łódzka Organizacja Turystyczna

- Motyw św. Faustyny jest wykorzystywany w sprzedaży Łodzi zwłaszcza dla klientów z krajów hiszpańskojęzycznych dla których jest to chyba najważniejsza święta. Często przyjeżdżali też do pobliskiego Głogowca i Świnic Warckich a po drodze zaglądali do Łodzi. Ich przyjazd był jednak bardzo krótki bo też nie do końca mamy dla nich ofertę. Miejsca związane ze św. Faustyną są niezagospodarowane turystycznie oprócz może Katedry i miejsca w którym mieszkała, gdzie siostry urządziły ochronkę dla dziewcząt i miejsce dla pielgrzymów. Jest też niewielka kapliczka z relikwią Świętej. Ale to zdecydowanie za mało żeby na tym budować produkt dla Łodzi – skomentował profil organizacji. 

Ostatnie dwa lata nie były jednak łaskawe dla rozwoju turystyki na całym świecie – Łódzka Organizacja Turystyczna podkreśla, że kiedy sytuacja geopolityczna zacznie sprzyjać, miasto powróci do działań promujących Łódź w tym zakresie.

W Łodzi znajduje się ścieżka św. Faustyny, która obejmuje miejsca pracy świętej – przy ul. Krośnieńskiej 9 i Abramowskiego 29, miejsce objawienia w Parku im. J. Słowackiego, Katedrę oraz Kościół pod wezwaniem Świętej Faustyny Kowalskiej w Łodzi, gdzie znajduje się także pomnik apostołki. 

Czy waszym zdaniem Łódź powinna poświęcić historii św. Faustyny więcej uwagi? Dajcie znać w komentarzach!

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy