reklama
reklama

W akcji Czytaj PL padły kolejne rekordy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

W akcji Czytaj PL padły kolejne rekordy - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźCzytaj PL pobiło kolejny rekord – ponad 130 tysięcy przeczytanych książek w ciągu jednego miesiąca.
reklama

W akcji Czytaj PL padły kolejne rekordy

Ponad 130 tysięcy – aż tyle książek pobrali w tym roku uczestnicy akcji Czytaj PL, a więc rekord poprzedniej edycji został pobity o prawie 50 procent. Polacy czytali od Islandii aż po Antarktydę, a plakaty z kodami QR można było znaleźć na 4 kontynentach, w 14 krajach i blisko 1000 miejscowościach w Polsce oraz w 28 miejscach za granicą. Ponad 50 tysięcy osób specjalnie pobrało aplikację, żeby za darmo wypożyczać bestsellery. Najbardziej popularną książką okazała się tym razem „Skaza” Roberta Małeckiego, a tuż za nią „Listy zza grobu” Remigiusza Mroza. Podium zamknął „Mit motywacji” Jeffa Hadena. Tegoroczne Czytaj PL udowadnia, że Polacy naprawdę kochają czytać, a organizowana od 5 lat akcja ma ogromny sens i realnie wpływa na poziom czytelnictwa w naszym kraju.

reklama

- Akcja Czytaj PL okazała się w tym roku rekordowa! Pracowaliśmy, by poprawić wszystkie elementy akcji, mocno skupiliśmy się też na poprawie aplikacji i są tego efekty. Więcej szkół, więcej wypożyczeń, większe zasięgi, najwięcej zaangażowanych w promocję czytelników, wysoko oceniona aplikacja. Bardzo nas cieszy taki wynik, a w związku z tym, że była to urodzinowa, piąta edycja akcji, planujemy również niespodziankę. Bądźcie z nami! – zapowiada Paweł Polański, dyrektor platformy Woblink.

Te rekordy to ponad 130 tysięcy przeczytanych książek, na 4 kontynentach, w 14 krajach świata, blisko 1000 miejscowościach w Polsce. Do tego 28 miejsc za granicą, prawie 5 tysięcy wysłanych zaproszeń do uczestnictwa w akcji. Wyniki Czytaj PL 2019 udowadniają także, że to listopad jest najbardziej czytelniczym miesiącem w roku.

reklama

– Akcja Czytaj PL po raz 5. wystartowała spod Wawelu, by dotrzeć do najdalszych krańców świata. Cieszymy się, że przyjemność płynąca z czytania promieniuje z Krakowa Miasta Literatury UNESCO, które jest sercem akcji, nie tylko na tak liczne polskie miejscowości, ale też promuje czytelnictwo wśród Polaków mieszkających za granicą. Czytaj PL to od połowy dekady duża przygoda dla naszego zespołu… na szczęście to nie koniec tegorocznych zaskoczeń i czytelniczych przygód! Zostańcie z nami – czekają na Was supermocne niespodzianki! – mówi Katarzyna Jakubowiak, koordynatorka akcji z ramienia Krakowskiego Biura Festiwalowego.

Dariusz Jaworski, dyrektor Instytutu Książki podkreślił ogromny udział w tym wyniku szkół:

– To wielki sukces, na który złożyło się w tej akcji Czytaj PL i „Upoluj swoją książkę” m.in. dużo większe zainteresowanie uczniów, nauczycieli i bibliotekarzy w szkołach średnich w całym kraju. To pokazuje, że takie działania mają sens. Liczę, że w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej.

reklama

W akcji „Upoluj swoją książkę”, której pomysłodawcą jest Instytut Książki, brało udział 1400 uczniów ze szkół średnich, którzy bezpłatnie udostępniali książki za pomocą swoich koszulek. Dla nich też przygotowano specjalne konkursy m.in. na najlepszy spot promujący czytelnictwo, który w kreatywny i niebanalny sposób miał zachęcić młodzież do udziału w akcji oraz częstszego sięgania po różnorodne tytuły – zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej.

Superbohaterowie w akcji

Poziom czytelnictwa w tym roku pomagali zwiększać dodatkowo superbohaterowie i superbohaterki stworzeni przez ilustratora Jana Kallwejta. Człowiek-Serce poszerzający horyzonty, Człowiek z Trzecim Okiem podnoszący IQ czy Człowiek-Żarówka zwiększający kreatywność, gdyż każda z 12 książek biorących udział w Czytaj PL została zilustrowana postacią superbohatera lub superbohaterki, którzy przy okazji, równocześnie odzwierciedlają wpływ danego bestsellera na czytelnika. Używając swych niezwykłych mocy, wszyscy walczyli po prostu z niskim poziomem czytelnictwa w Polsce i zachęcali do czytania. Superbohaterów można było zobaczyć m.in. na plakatach z kodami QR w 21 partnerskich miastach oraz wszędzie tam, gdzie sami czytelnicy powiesili plakat kampanii. Ich wsparcie okazało się rzeczywiście bezcenne, bowiem w tym roku przeczytano aż o 35 tysięcy więcej książek niż w poprzedniej edycji Czytaj PL. Zarejestrowano też blisko 50 tysięcy pobrań aplikacji Woblink, za pośrednictwem której można było szybko i w prosty sposób korzystać z darmowych publikacji. Wyniki te świadczą o tym, że mimo wykazywanego w większości badań niskiego poziomu czytelnictwa w naszym kraju, Polacy lubią jednak czytać – zwłaszcza najnowszą literaturę, która w Czytaj PL jest łatwo dostępna na smartfonach.

Po raz kolejny wydarzenie organizowało Krakowskie Biuro Festiwalowe – operatora programu Kraków Miasto Literatury UNESCO – oraz platforma Woblink. Partnerem strategicznym był Instytut Książki. Akcja ta, jak co roku, odbywała się w ramach programu Kraków Miasto Literatury UNESCO.

Organizatorzy Czytaj PL: Miasto Kraków, Krakowskie Biuro Festiwalowe operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO, Woblink
Partner strategiczny: Instytut Książki
Patronat honorowy: Minister Edukacji Narodowej

Wydawcy: Filia, Jaguar, Znak, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Poznańskie, SQN, Wydawnictwo Literackie, Czwarta Strona, Marginesy

Miasta partnerskie: Gdańsk, Gdynia, Opole, Opole, Sopot, Legnica, Poznań, Wrocław, Białystok, Toruń, Katowice, Częstochowa, Lublin, Łódź, Rzeszów, Słupsk, Zielona Góra, Olsztyn, Przemyśl, Płock, Szczecin

Miasta Literatury UNESCO biorące udział w akcji: Obidos, Notthingam, Lwów, Dublin,  Iowa City, Barcelona, Reykjavik, Seattle

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Źródło: Business & Culture

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama