Merchel poinformował dziennikarzy, że drążenie tunelu średnicowego łączącego dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec powinno się rozpocząć w czerwcu lub lipcu przyszłego roku.
Nieco wcześniej, bo w marcu 2020 do Łodzi ma trafić specjalna tarcza, która zostanie zamontowana w komorze startowej i wydrąży tunel.
Przypomnijmy, że budowa tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską, chociaż była planowana jeszcze w XIX wieku, nabrała realnych kształtów dopiero pod koniec 2017 roku, kiedy, w obecności władz miasta i przedstawicieli rządu, podpisano umowę na budowę tunelu między PKP PLK a konsorcjum Energopol Szczecin i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.
W sierpniu 2018 roku, Komisja Europejska zdecydowała się przyznać dofinansowanie do budowy tunelu w wysokości 1,8 mld złotych.
Realizacja tunelu średnicowego jest inwestycją, która odmieni nie tylko samo miasto i cały region, ale także zmieni sposób podróżowania po całym kraju. Przede wszystkim udałoby się połączyć północ z południem kraju, a Łódź stałaby się kolejowym hubem, gdzie łączyłby się główne szlaki kolejowe w Polsce.
Pierwotnie koniec prac nad tunelem średnicowym zaplanowano na początek 2022 roku. Już teraz nikt chyba nie ma wątpliwości, że tego terminu nie uda się dotrzymać. Dwumiesięczne opóźnienia na samym początku inwestycji, a do tego duże problemy finansowe lidera konsorcjum odpowiedzialnego za budowę łódzkiego metra nie mogą nastrajać optymistycznie.
źródło: forsal.pl / PAP
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.