!reklama!
To największa do tej pory maszyna do drążenia tuneli w Polsce. Tarcza o wadze 2260 ton i średnicy 13,04 metra wydrąży dwutorowy tunel przez przystanki Włókniarzy, Polesie i Śródmieście do stacji Łódź Fabryczna.
„Cieszę się, że udało się uwzględnić w planie inwestycji przystanek Włókniarzy. I cieszę się, że ta ważna dla łodzian inwestycja dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu, dzięki też mojej dobrej współpracy z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem oraz dyrekcją PKP PLK, posuwa się do przodu” – powiedział Wicepremier Gliński.
Tunel kolejowy przebiegający pod centrum Łodzi otworzy aglomerację łódzką na nowe połączenia kolejowe i usprawni lokalny, regionalny i krajowy transport pasażerski oraz towarowy.
Kontynuacja prac przy modernizacji układu linii kolejowych w Łodzi po otwartym w 2016 r. odcinku łączącym Łódź Widzew z Łodzią Fabryczną pozwoli lepiej wykorzystać możliwości komunikacyjne tej ostatniej stacji, która ze stacji końcowej stanie się stacją przelotową. Dzięki temu przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jeździć pociągi lokalne, regionalne oraz dalekobieżne. Łódź zyska wygodne połączenie kolejowe na osi wschód–zachód (przez stacje Łódź Widzew, Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska) i na osi północ–południe (przez stacje Łódź Widzew, Łódź Fabryczna i Łódź Żabieniec). Przejazd pociągiem przez miasto pomiędzy stacjami będzie krótszy. Wzrośnie też liczba pociągów i częstotliwość ich kursowania.
Nowe, szybsze połączenie przez centrum miasta to nie jedyna korzyść dla mieszkańców. Dwa nowe przystanki: Śródmieście (u zbiegu ulic Zielonej/Zachodniej/Kościuszki) i Polesie (u zbiegu ulic Ogrodowej/Karskiego) będą zintegrowane z komunikacją miejską i ułatwią poruszanie się po mieście.
Nowe podziemne połączenie kolejowe miedzy głównymi łódzkimi stacjami to nie tylko poprawa dostępu mieszkańców do transportu kolejowego, ale także mniej pojazdów na ulicach. To z kolei przekłada się na poprawę bezpieczeństwa ruchu samochodowego i tramwajowego w mieście, obniżenie kosztów transportu oraz zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko.
Zakres projektu
- Tunel – długość ok. 7,5 km
- Dwutorowy tunel o długości ok. 3 km od stacji Łódź Fabryczna, przez przystanki Łódź Śródmieście i Łódź Polesie do rejonu ulicy Odolanowskiej
- Cztery tunele jednotorowe o łącznej długości ok. 4,5 km, od komory rozjazdowej przy ulicy Włókniarzy do linii kolejowej nr 15 w kierunku Łódź Żabieniec i Łódź Kaliska
- Dwa nowe, podziemne przystanki w centrum Łodzi: Łódź Śródmieście (u zbiegu ulic Zielonej/Zachodniej/Kościuszki) oraz Łódź Polesie (u zbiegu ulic Ogrodowej/ Karskiego)
- Całkowita długość torów ok. 17 km
- Niezbędne inwestycje drogowe – przebudowa układu drogowego i infrastruktury w związku z budową tunelu i nowych przystanków
- Nowe lub zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzenia przeznaczone do detekcji stanów awaryjnych taboru kolejowego (DSAT), urządzenia przewodowej łączności alarmowej, system nagłośnienia, system sygnalizacji i gaszenia pożaru
- Nowa/rozbudowana sieć trakcyjna i układ zasilania sieci trakcyjnej
- Obiekty inżynierskie niezbędne do wybudowania tunelu podziemnego wraz z włączeniem go do linii nr 15 Łódź Żabieniec – Łódź Kaliska (tunele, mosty, wyjścia awaryjne, mury oporowe, itp.)
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.