reklama
reklama

Niebawem ruszy drążenie tunelu łódzkiego metra! Na razie mamy jednak wielką dziurę w ziemi [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Za nami kolejny etap budowy komór startowych dla maszyny TBM, która wydrąży tunel pod Łodzią.
reklama

Budowa tunelu średnicowego jest kontynuacją prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. rozpoczętych budową dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja, realizowana z Krajowego Programu Kolejowego stworzy efektywny system krajowych, regionalnych i aglomeracyjnych połączeń. Tunel otworzy Łódź. Skróci się czas przejazdu, bowiem przez centrum Łodzi będą jechać zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne w kierunku wschód – zachód i północ – południe.

!reklama!

Tunel, który łączy Polskę

Dwutorowy tunel, od komory startowej pomiędzy ulicami Odolanowską i Stolarską, przez podziemne przystanki Łódź Polesie i Łódź Śródmieście, do stacji Łódź Fabryczna (ok. 3 km), będzie wykonywany tarczą o średnicy 13,04 m.

To największa maszyna jaka pracowała w Polsce. Taką samą metodą wykonane zostaną 4 jednotorowe tunele w kierunku Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieńca. Do ich wydrążenia będzie druga maszyna 8,76 m. Początek tunelu, przy stacji Łódź Fabryczna będzie na głębokości ok. 14 m. W najniższym punkcie linia osiągnie głębokość 24 m (w okolicach ul. Ogrodowej).

Tunel otworzy nowe możliwości komunikacji kolejowej w Polsce

Budowa tunelu średnicowego to kontynuacja prac rozpoczętych budową dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja przyczyni się do stworzenia efektywnego systemu krajowych połączeń międzyregionalnych obejmujących region środkowej Polski. Tunel otworzy dworzec Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się dworcem przelotowym. Skróci się czas przejazdu, a przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec).

Inwestycja za ponad 1,7 mld zł realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zapewni nowe możliwości kolejowych połączeń krajowych, międzynarodowych i aglomeracyjnych.

Tunel w Łodzi w liczbach:

  • 7,5 km – łączna długość tunelu średnicowego
  • 3 km – długość odcinka dwutorowego
  • 4,5 km – łączna długość czterech odcinków jednotorowych
  • 13,04 m i 8,76 m – średnice tarcz maszyn TBM
  • 1560 ton – waga większej maszyny
  • 650 ton – waga mniejszej maszyny
  • 10 m – szacowany dzienny postęp drążenia
  • 25 m – największa głębokość, na jakiej znajdzie się tunel
źródło: tunel-laczypolske.pl

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama