Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią nabiera tempa. Na miejscu są już wszystkie części maszyn, które będą drążyć pod naszym miastem tunele. Można powiedzieć, że linia kolejowa pomiędzy stacjami Łodź Kaliska, Łódź Żabieniec i Łódź Fabryczna wreszcie powstaje tak, jak powinna już od niemal roku.
!reklama!
W chwili obecnej trwa umieszczanie pod ziemią maszyny, która wydrąży najważniejszą część tunelu.
Jednocześnie przy ul. Długosza trwa wkopywanie mniejszej tarczy, która wydrąży cztery jednotorowe tunele od komory rozgałęźnej w rejonie ulic Drewnowskiej i Kasprzaka w kierunku Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieńca.
Wszyscy wyczekują już rozpoczęcia drążenia tunelu, którym za kilka lat będziemy podróżować w relacji Łódź Kaliska - Łódź Fabryczna.
Zgodnie z zapowiedziami, drążenie tunelu będzie postępowało w tempie około 10 metrów dziennie. Odległość do pokonania wynosi ok. 3 km, co oznacza, że na dotarcie do celu tarcza potrzebować będzie około 300 dni. To oznacza, że samo drążenie będzie trwało mniej więcej rok (biorąc pod uwagę dni wolne od pracy).
Pierwotnie zakładano, że tunel powstanie do końca 2021 roku, jednak już wiadomo, że jest to nierealne. Zakończenie prac zostało już przesunięte na 2022 rok.
Należy jednak pamiętać, że w przypadku jakichś kolejnych problemów, a o takie przecież nietrudno, termin oddania inwestycji może się przesunąć nawet na rok 2023.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.